Inlägg från: knisse |Visa alla inlägg
  • knisse

Varför vill man INTE ha barn?

Baby Girl skrev 2011-09-10 13:27:48 följande:
    Nja, mer en frågan om ni aldrig känt det i hela era liv?
    har du känt längtan efter en abborre eller en tvättbjörn?
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:33:29 följande:
    Jaha, men då tror jag säkert de kan känna starkt för sitt husdjur. Men jag tror inte att man kan diskutera så som du menar i och med att de som inte har barn inte vet hur det är att ha barn och känna den kärleken. Och det kommer de ju aldrig att veta heller om de inte skaffar barn.
    det är u just det som är grejen. att man inte har barn när man gör valet. jag tror att det finns fa som kan välja bort redan existerande barn men att inte vilja ha nagra betyder i dom flesta fall att man inte skaffar nagra alls.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:37:27 följande:
    Ja visst har du rätt i det. Men jag bara säger det att alla är inte lämpade för att ha barn (både de som vill och inte vill) Och känner man sig själv såpass att man vet att man inte är lämpad att ha barn så är det mycket klokt och förståndigt att inte skaffa barn.
    och du tror att det är den enda anledningen?
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:38:22 följande:
    Sant! De vet väl inte vad de går miste om då helt enkelt..
    nej men du gör den jämförelsen.
    du förstar inte att det inte är sa att alla älskar barn över allt annat och maste ha barn för att vara kompletta mäniskor. det finns manga som är kompletta helt utan att ha barn, och det handlar inte om att man ger bort redan befintliga barn. det är som att säga att alla maste vilja ha en hund för jag som har hund vet hur mycke man älskar hundar.
    (nu har jag ingen hund och känner ingen större längtan efter en utan det är ett exempel) det handlar inte om att ga miste om nagot utan att man är lycklig och mar bra utan barn.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:47:14 följande:
    Jag tror du missförstår mig då. För jag undrar helt enkelt att det ens kan vara möjligt att aldrig i hela sitt liv aldrig känna att man aldrig vill ha barn.
    är det möjligt att ga igenom ett helt liv och känna att man inte vill ha en tvätbjörn?
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:50:09 följande:
    Oj men man kan fortfarande inte jämföra något så löjligt. Att känna lust att vilja ha tvättbjörn är liksom inte något inbyggt biologiskt i oss. Eller har jag missat något?
    jag tror inte att det är inbyggt biologiskt att vilja ha barn.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:56:30 följande:
    Sista jag måste svara på bara haha. Jag tror att det är inbyggt. Jag har ingen fakta på detta just nu, men barn blir ju till genom sex. Att skydda sig när man har sex är ju något människan har uppfunnit och kommit på på senare dar.
    varför vill man inte bli med barn varje gang man har sex i sa fall?
  • knisse
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:34:10 följande:
    Jaså, det tycker du?

Anser du att en kvinna som i allmänhet tycker att barn är äckliga, skulle bli en bra förälder? Tror du att hon skulle kunna hantera ett barn och dess utveckling på ett bra sätt? Tror du att hon skulle kunna respektera dem och förstå dem då de "snorar och skriker"?
    självklart!!

du vet att tycka illa om nagot generelt och att älska en individ är väldigt olika saker.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:43:25 följande:
    Jäklar vad mycket trams det snackas i tråden nu rent ut sagt! Låt folk få göra precis hur de vill, lev som ni vill men låt mig ifrågasätta. Låt det finnas ett öppet och respektfullt snack. Det är inget vi mot dom läger. Sluta ta åt er som svampar! Man kan väl prata som vuxna människor?
    att ifraga sätta nagot är negativt.
    att fraga nagon för att man är nyfiken är en sak men att ifragasätta ta reda pa grunder och anledningar och sedan säga att dom inte har nagon existensrätt för att man själv känner har känt anurlunda är ganska provokativt.
  • knisse
    Brinken skrev 2011-09-10 18:51:39 följande:
    Kan inte tänka mig något mer avtändande än en kvinna som inte är barnkär och som inte vill skaffa barn.

Klart att det har gått snett i dessa fall eftersom människan skulle dö ut om fler var som dem.

Möjligtvis kan det förklaras med att de har mindre lämpliga gener som inte bör föras vidare och att därmed mänskligheten vinner på att deras gener försvinner från jorden i samband med att de dör. 
    och jag kan inte tänka mig nagot mer primitivt och osexigt än en man som inte kan tänka längre än till den egna reproduktionen.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?