Varför vill man INTE ha barn?
Varför skulle man vilja ha barn? Jag kan ge några exempel;
1. Graviditet. Bara hela grejen för mig känns äcklig. Jag menar inget illa mot er gravida, det ser jättefint ut och ni gillar säkert det. Men bara tanken på att nåt levande i min mage livnär sig på mig inifrån får mig att rysa längs hela ryggraden. Och sen att föda ut det och ha så ont (det spelar ingen roll att ni säger att man inte tänker på smärtan etc.) jag vill inte vakna upp med nåt som ser ut som att någon har avfyrat ett hagelgevär mellan benen på mig. Och inte kejsarsnitt för den delen heller. Jag är helt enkelt för fåfäng för att förstöra min kropp med lös mage, bristningar, uppspräckt underliv eller ett ärr på magen.
2. Jag tycker att barn är korkade, tråkiga, krävande och självcentrerade. Visst, jag ska inte sticka under stol med att jag älskar mig själv ;) men inte på det sättet, ni barnfria förstår. Jag har inget emot barn. Har många i min familj. Har vänner som har barn. Har till och med jobbat på dagis en gång i tiden. Men för mig är dom varelser man kan hälsa på ibland och låtsas vara intresserad av, men helt ärligt, jag finner inget utbyte rent mentalt eller känslomässigt med barn, precis som jag inte gör det med vissa random människor. Dom bara finns för mig men jag ogillar inte dom för det. Jag känner bara inget intresse alls av att lägga mitt liv på en tråkig individ som jag inte har något gemensamt med. Hade du varit tillsammans med någon du inte gillar?
3. Mig själv. Jag älskar mig själv mest. Sen kommer min sambo, min familj och mina vänner. Jag skulle vilja säga att dom nästan kommer på delad plats med mig själv, men to be honest, man ska älska sig själv mest och det skulle jag aldrig vilja ge upp. Jag älskar att ha tid för mig själv. Att vara ensam när jag vill, kunna göra det jag vill, ut och festa eller resa när jag vill, knulla min kille när jag vill. Jag är absolut inte en egoist person som ni föräldrar försöker få det till, bara acceptera att vissa människor har mer liv än att ta hand om någon annan.
4. Om man nu ska komma till det etiska dilemmat. Det finns hur många mijoner redan födda barn som helst som dör hela jävla tiden. Och bara för att jag inte vill föda egna barn betyder det inte att jag inte tycker att det är fruktansvärt. Jag är inte en sociopat för att jag inte vill ha barn ;) hade jag velat ha barn hade jag aldrig skaffat ett eget. Jag hade adopterat.
Ni kallar oss barnfria för egoistiska för att vi inte vill ha barn, men vet ni vad, NI är egoistiska som är så egenkära att ni måste sprida ert DNA vidare trots att det finns hur många barn som helst i världen redan, som blir våldtagna, svälter och misshandlade. Skyll inte på att adoption är dyrt. Det finns fosterbarn och dom får man till och med pengar för att ha så det är bara skitsnack. Och det mina kära vänner kallar jag dubbelmoral.
EXAKT!!