IntheSky skrev 2011-09-10 19:50:45 följande:
OK, jag kan inte tycka nånting eftersom jag inte orkar läsa allt. men tycker det är så konstigt att det alltid ska bli en sån här ton i såå många trådar. Varför kan man inte ha vuxna samtal, och om någon ställer en fråga man inte gillar/säger något opassande helt enkelt ge ett kort svar och gå vidare? Varför måste man börja tjaffsa så mycket och få varandra att må dåligt?
Familjeliv är jättekul och får mig att tänka på många saker som jag aldrig annars hade börjat fundera på, eftersom alla möjliga människor samlas här. Men jag HATAR tonen i många trådar, man trycker ner varandra, förvränger ord, mobbar, låter sig bli provocerad, kalla det vad ni vill.
åste det vara så ALLTID? Kan inte var och en ta ansvar för sig istället för att leta fel hos andra?
Delvis håller jag med dig.
Jag tror inte att så många förvränger ord och blir provocerade med flit utan att det blir i stundens hetta. Det talar för att vi är så otroligt olika och har olika levnadsvillor. Här på internet ser vi inte vilket förhållande de andra kommer ifrån. Om jag skriver om att vi har svårt att klara oss på 17 tkr i månaden så går vissa i taket eftersom de har andra förutsättningar. Bor man i en storstad så skiljer det sig från en liten stad men när man skriver en lösryckt mening här så vet man inte var den kommer ifrån vilket gör att man tolkar den från sitt perspektiv. Jag måste vara tolerant nog att inse att folk har andra utgångspunkter.
Sen finns det alltid idioter och dem måste man lära sig att inte haka upp sig på oavsett om det är på internet eller i livet.....
kanske lite röriga tankar....