Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Varför vill man INTE ha barn?

Jag kan bara komma fram till två anledningar, 1. De är inte mogna,Killar vill kanske inte lägga bort krog festandet samt fotbolls match tittandet med ölburkar med polarna och stanna hemma för att torka upp päronmos och byta bajs blöjor och stanna uppe nätterna med en skrikande unge. Tjejer kanske är rädda för förlossningen, gå upp för mycket i vikt under graviditeten eller att inte ha den fritiden de vill ha på grund av det stora ansvaret ett barn innebär. Eller så vill de inte heller sluta festa med polarna och resa jorden runt. Ett barn tar mycket upp av ens tid och ork. VIssa antar jag inte tycker det är värt besväret:P

2. Världen är så hemsk att de inte vill sätta ett eller flera barn till den här världen..( min morbror med sambo tycker så därför skaffade de bara ett barn).
    Dessa två anledningar har jag hört och uppfattat från de i min omgivning varför de inte skaffat barn.
    Stämmer säkert inte in på alla så jag menar inte generalisera.

Jag själv älskar barn och längtar efter att hitta någon att gifta mig med och skaffa barn med:) jag har en del kompisar som har barn och jag ser hur mycket barnen har förgyllt deras liv och ser barn som gåvor från Gud.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-09-11 14:51:43 följande:
    Det innebär bara att du saknar fantasi, inlevelseförmåga och inte har läst vad som har skrivits i den här tråden.
    KristenTjej84 skrev 2011-09-11 12:49:54 följande:
    1. De är inte mogna,Killar vill kanske inte lägga bort krog festandet samt fotbolls match tittandet med ölburkar med polarna och stanna hemma för att torka upp päronmos och byta bajs blöjor och stanna uppe nätterna med en skrikande unge. Tjejer kanske är rädda för förlossningen, gå upp för mycket i vikt under graviditeten eller att inte ha den fritiden de vill ha på grund av det stora ansvaret ett barn innebär. Eller så vill de inte heller sluta festa med polarna och resa jorden runt. Ett barn tar mycket upp av ens tid och ork. VIssa antar jag inte tycker det är värt besväret:P
    Du har rätt, jag vill inte ha det besväret. Men det beror inte på att jag är omogen eller att jag vill fortsätta titta på matcher (du går in djupt i könsstereotyper här) utan på att jag helt enkelt gillar att kunna göra vad jag vill utan att behöva ta hänsyn till en människa som inte klarar sig själv. Jag vill inte behöva strunta i att åka till London över helgen för att jag inte har barnvakt eller sitta och titta på film hela natten när jag är ledig. Inget av det är något jag vill göra just nu men jag vill kunna ha möjligheten att göra det, den möjligheten har man inte med barn.

Det är förstås bara en anledning av många till varför jag inte vill ha barn.
    Nej det innebär att dessa anledningar jag kommit fram till är dessa jag uppfattat och fått höra från den omgivningen jag varit i. Säkert finns det fler anledningar, har bara skrivit ner dem jag fått höra.

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?