Tom Araya skrev 2011-09-11 16:29:12 följande:
Positivt eller negativt med syskon.
Formen var väl knappast ett problem när jag var riktigt liten, då den behövdes bäst. Snarare kände jag att vi stod för långt ifrån varandra när jag var i tonåren för att man skulle känna det stöd och förståelse man behöver.
Jag minns också att jag tyckte det kändes lite pinsamt när mina föräldrar var 10 år äldre än de flesta av mina kompisars föräldrar. Även gemenskap mellan föräldrar vars barn umgås med varandra är inte att förringa.
Ok. Så upplevde inte jag det. Mina föräldrar umgicks med mina kompisars föräldrar oavsett ålder. Inte alla, förstås - alla har man ju inte något gemensamt med, oavsett barn. Mina föräldrar var i 50-årsåldern när jag blev tonåring men jag upplevde inte det som ett problem det heller. Tyckte snarare att det var positivt att de hade ett så "långt" perspektiv.
Jag har en gammal klasskompis som är ensambarn till ett par föräldrar som var äldre än mina. Det enda hon har uttryckt var negativt var just att hon inte fick några syskon. De hann inte få det, pga åldern.