Inlägg från: mammatill2rara |Visa alla inlägg
  • mammatill2rara

Varför vill man INTE ha barn?

Innan jag fick barn, hade jag aldrig tänkt tanken på att ha barn, sa alltid att jag skulle vara barnfri. Möjligen bli fostermamma eller adoptera långt i framtiden om tillfället skulle vara rätt. Jag ville inte ha barn för.. Jag ville inte helt enkelt ta ansvar för ett litet barn, och vara låst vid ett barn.. Resten av livet, jag ville inte bli mamma för, det kändes aldrig som ett behov jag hade. Men så träffade jag min sambo, som redan tidigt i föhållandet var öppen med att han ville bli pappa ung. Och vi pratade, jag tänkte, funderade, och insåg att jag blir inte låst för att jag skaffat 1 barn, utan jag började se till fördelarna... Och ja tillslut kom 1:an. Nu idag Har vi två barn, men i framtiden om läget är rätt och stabilt vill vi fortfarande bli fosterföräldrar. Jag förstår dem som inte vill ha barn, utan vill leva sitt liv. Satsa på sig, karriär, nöje ja vad det kan vara. Ser inget konstigt med det. Kan däremot tänka " vad skönt att det finns människr som Väljer bort att bli förälder då dem känner att dem skulle bli sämre förälder" (nej jag syftar enbart på den grupp som känner att dem inte skulle kunna bli goda mammor/pappor.. Inte på dem som skulle bli fantastiska föräldrar men väljer bort det)än dem som skaffar barn bara för att och sedan visar sug vara en katastrof till förälder..

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?