Inlägg från: Emmi27 |Visa alla inlägg
  • Emmi27

Varför vill man INTE ha barn?

Jag har inte bestämt mig än men det lutar åt att jag inte vill och varje gång jag funderar över om det finns några bra saker med barn så kommer jag inte fram till något

Mina anledningar till varför jag inte vill:

*Jag tycker inte om barn nåt vidare
    * Man måste sätta nån annan i första hand hela tiden
    * Man måste planera om man vill ha tid för sig själv
    * Man kan inte göra vad man vill när man vill
    * Vill inte dela uppmärksamheten från min sambo, alldeles för självupptagen

Med mera. Hittar inga som helst positiva saker med barn nu. Och vet inte om jag kommer göra det heller.

• Emmi27

För övrigt så finns det inget mer irriterande när folk här inne säger att "Du förstår inte det underbara med att ha barn för du har ju inga!"

Ööööh nej exakt, jag är inte intresserad av att skaffa ett barn bara för att hoppas på att jag DÅ kommer förstå hur "underbart" *det är inte underbart i min värld* det är med barn.

Om man inte känner för att skaffa barn, ska man väl för bövelen inte göra det heller. Förstår inte varför det är okej att säga så till folk som väljer att inte ha barn, men inte okej att som barnlös ifrågasätta människor som skaffar barn när de inte kan ta hand om sin ekonomi, "råkar" bli gravida och bara inte KAN göra abort fast att de går på soc, inte har nån utbildning, är 17 bast och bor hemma. De blir stöttade och får höra hurtiga kommentarer om att det minsann finns massor med unga mammor som klarat sig fint. Varför ska då vi som inte vill ha barn bli ifrågasatta när snorungar som inte ens fyllt 20, inte har en pappa till ungen och knappt flyttat hemifrån minsann har all rätt att behålla en unge som blivit till på fyllan?

Det är väl bara bra att vi som inte vill ha barn låter bli att skaffa barn eftersom det finns en massa ansvarslösa och naiva vars barn är så välkomna?

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?