Inlägg från: Genghis |Visa alla inlägg
  • Genghis

Varför vill man INTE ha barn?

Av samma anledning som man väljer bort alla andra saker i livet; man är inte intresserad. Alla gillar inte samma saker. Alla vill inte jobba med samma saker, eller åka till samma ställen på semester. 

Varför skriver inte alla en bok, eller startar ett band?

Jag vill inte ha barn därför att jag inte vill, precis som att jag inte vill köpa hus eller tävla i enduro. Det intresserar mig inte. 

• Genghis
    Baby Girl skrev 2011-09-10 12:59:19 följande:
    Jo men visst är det så att man prioriterar olika i livet. Alla är ju inte skapta på samma sätt men får dessa människor aldrig i sitt liv en längtan. Det är nog lite mer så jag menar. I och med att jag kände det så starkt så förundras jag över hur man aldrig i sitt liv kan känna så. Men det kanske bara är jag. Jag förstår såklart att man prioriterar olika saker men jag undrar om man aldrig känner längtan. Det är det jag undrar.
    Jo, dessa människor kan få en längtan i sitt liv. För min del har jag massor av längtan. Men inte efter barn.
  • Genghis
    stiletto skrev 2011-09-11 11:34:48 följande:
    Jag trodde att jag inte skulle vilja ha barn men så kom längtan krypandes så smått iaf. Vissa har frågat vad det var som fick mig att ångra mig men det kan jag inte svara på. Jag tror inte att det går att vara så logisk när det kommer till att skaffa barn och att resonera sig fram till varför man skulle vilja ha eller inte. Det är en biologisk drift helt enkelt för ärligt, hur många vill ha år framför sig av dålig sömn, trotsiga ungar, att inte kunna göra vad man vill osv. För mig var det bara så en dag att jo, jag vill ha barn och nu har jag en dotter och det ÄR helt underbart även fast det är skitjobbigt ibland.
    Det beror nog mer på ens förmåga till att resonera logiskt.
  • Genghis
    Petronella01 skrev 2011-09-12 11:36:06 följande:
    Har man inte kunskapen eller erfarenheten är ens åsikter per automatik sämre i frågan. Skulle någon som aldrig tittat under en motorhuv komma med rekommendationer på en bilverkstad skulle personen avfärdas som en fjant.
    Det beror ju på vem personen är. Exempelvis kan en skadereglerare veta vilka verkstäder som är bra utan att själva kunna laga bilen. Den som avfärdar råd från de som har kunskap utan att reflektera över var kunskapen kan komma ifrån, är en fjant. 

Personligen skulle jag rådfråga någon med professionell kunskapsnarare än en förälder när det gäller barn, eftersom deras råd baseras på kunskap om barn i allmänhet snarare än bara erfarenheter från några barn.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?