Naoko skrev 2011-09-11 06:44:52 följande:
Ur ett evolutionärt perspektiv är preventivmedel nytt. Jag förstår inte vad det är du tror att jag säger egentligen, klart att det inte bara är för fortplantnigens skull vi har sex
Jag ser det som mer sannolikt att vi hade sexdriften från början än att vi fattade att det var så det blev barn och vi hade det därför. Att vi gillar det som gynnar vår överlevnad är ju lnappast begränsat till sex.
Historiskt sätt är det förjävligt svårt att bevisa något, ingen vet exakt hur det var då, exakt vad som drev driften och om människor hade sex för njutningens skull. Lika svårt är det att diskutera big bang och andra saker. Ja evolutionärt kan människan ha utvecklats till sex njutande organism, eller tvärt om.
Det finns teori att människans utveckling liknade med djurens, viket betyder att sex var en drift, programmerad för att få avkomma. Visst kan det finnas teorier som du försöker att få fram, att människan har från början varit sex njutande och sedan förstod att man kan få avkommor. Naoko kanske något att börja undersöka och forska?
Människan är en organism som är väldigt komplex jämfört med andra djuren.