Inlägg från: Naoko |Visa alla inlägg
  • Naoko

Varför vill man INTE ha barn?

En frånvaro av önskan att ha barn antar jag. 

• Naoko

Jag tror att det inte skulle finnas så många barn som for illa om människor istället frågade sig varför de vill ha barn. Om man inser att man kanske inte är så jäkla lämpad som förälder så kanske man kan sätta sig över sina instinkter, å andra sidan så hänger väl oförmågan att göra det ihop med det som gör dem mindre lämpade. 

• Naoko
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:28:05 följande:
    Jag kan inte citera just nu men CDSJ.. Man måste väl få lov att fråga i ett öppet diskussionsforum. Jag är genuint nyfiken hur det kommer sig? Vi pratar ju om allt annat här på familjeliv. Men ursäkta då om frågan sticker i ögonen på många. Hade någon ställt frågan varför jag har barn så hade jag bara svarat på frågan utan att ta det som en pik. Det här ämnet verkar känsligt. Varför?
    Firren är intelligent och har vissa issues med enfaldighet. 
  • Naoko
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:40:32 följande:
    Jaded, vem pratar om hur normal man är om man har barn eller inte?
    De flesta som har varit i en längre relation utan att få barn har fått höra upprepade gånger - När ska ni skaffa barn? Blir det inga barn snart? och så vidare.  Det tyder på att omgivningen anser att normalläget är att ett par skaffar barn (det tyder också på att omgivningen inte har någon känsla för hur man bemöter andra människor men det är en annan tråd)  
  • Naoko
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:49:39 följande:
    Naoko... Ok men man får ju ta varje situation för vad den är. Jag ställde en fråga här, det är fritt för vem som helst att svara. Det är inte så att jag har ställt frågan personligt till någon av er. Jag kan inte ta ansvar för vad alla andra frågar.
    Du får fråga precis vad du vill, jag tänker inte hindra dig även om jag tycker att det är en konstig fråga. frånvaron av viljan att ha barn är liksom nog, det behöver inte vara mer avancerat än så. 
  • Naoko
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 17:46:00 följande:
    Jag kan för allt i världen inte förstå de som inte känner en längtan efter barn.

Däremot tycker jag att de som inte känner längtan gör rätt i att inte skaffa, då både de och barnen skulle fara illa utav det...
    Jag tror inte att barn far illa av att få föräldrar som inte har längtat efter barn, det är inget som säger att man inte skulle älska ett barn man får bara för att det inte är något man strävat efter. 

• Naoko
    Selfish Geene skrev 2011-09-10 17:56:46 följande:
    Man kan nog vara en ypperlig förälder utan att ha känt barnlängtan, precis som riktigt usla föräldraämnen kan känna en stor längtan efter barn.

Japp, se bara alla som "kämpar för sitt barn" efter att ha blivit fråntagna vårdnaden. 
  • Naoko
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:25:58 följande:
    Det är tur att du inte har några barn, då de barnen hade fått en mor som aldrig varit dem nära...
    Allvarligt, om du inte förstår att man kan älska sina barn utan att älska barn generellt är det inte andras ungar du ska vara oroad över. 
  • Naoko
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:34:10 följande:
    Anser du att en kvinna som i allmänhet tycker att barn är äckliga, skulle bli en bra förälder? Tror du att hon skulle kunna hantera ett barn och dess utveckling på ett bra sätt? Tror du att hon skulle kunna respektera dem och förstå dem då de "snorar och skriker"?
    Javisst. 

Anser du att en kvinna som saknar grundläggande förmåga att sätta sig in i andra människors känslor skulle bli en bra förälder?  
  • Naoko

De vuxna jag har haft bäst relation till som barn har varit sådana som egentligen inte gillar barn, jag pallade aldrig de där "barnälskande"  energislukarna. 

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?