Inlägg från: mineral |Visa alla inlägg
  • mineral

Varför vill man INTE ha barn?

Vippet skrev 2011-09-10 20:28:49 följande:
    Jag tror att en del av dom som inte vill ha barn är mogna, intellektuella människor som lever ett fullt liv och känner därför inte av tomhet som ett barn ska fylla. 

Vissa människor agerar impulsiv och låter känslor styra allt, medan andra fattar mogna genomtänkta beslut. Många människor som väljer att skaffa barn är tyvärr omogna och låtit deras barnlängtan styra utan att tänka noga igenom beslutet. Men många som väljer att avstå från att skaffa barn är mogna nog att tänka igenom beslutet och på så sätt inse att barn är kanske inte det rätta för just dom. 

Det är också dem mogna människorna som sitter ensammna på julafton när dem blir gamla! Jobbar i äldreomsorgen, så det vet jag alltför väl...

• mineral
    Naoko skrev 2011-09-10 21:10:40 följande:
    Det handlar helt enkelt inte om hur många barn man har utan om hur man bemöter människor runt omkring sig. 

Jag förstår att alla inte vill leva familjeliv. Och jag vill tro att tro att dem som väljer att bli föräldrar gör det med eftertanke, i alla fall största delen!

• mineral
    knisse skrev 2011-09-10 21:52:07 följande:
    varför antar du att hon inte vill leva familjelliv för att hon inte vill ha barn ellr för att hon kan sätta sig in i hur det är att inte vilja ha barn? en familj är ju sa mycke mer

Ok, jag kanske skulle ha skrivit "i en familj där det ingår barn"!
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?