Varför vill man INTE ha barn?
De flesta här inne verkar tänka klokt ändå. Vill bara säga att det faktiskt inte är alla föräldrar som älskar sina barn villkorslöst, tycker att de är det bästa som hänt dem etc etc. Det är väl ganska självklart att det inte är nåt man går omkring och skryter om för första bästa direkt, för barnets skull (man behöver ju inte vara psykopat för att känna så). Jag tror att det är lättare att förstå om man inte har barn själv eller om man växt upp med såna föräldrar. Och visst kan en oönskad garviditet leda till ett lyckat föräldraskap men är det inte så att bortadoptioner går ner i länder med fri abort? Det sker ju i princip inga bortadoptioner i sverige nu för tiden, iallafall inte vid födseln. Om det var något slags etablerat faktum att kvinnor som tvingas föda oönskade barn alltid blev jättelyckliga över barnet efter födseln, då skulle vi ju inte ha någon aborträtt(eller bara ha aborträtt om man kunde visa upp papper på att man inte kan försörja ett barn). Alla skulle känna till detta faktum och veta att allt skulle lösa sig i slutändan. Iallafall, det är hemskt men det är så. Vill inte påstå att folk som väljer bort barn är olämpliga som föräldrar - det kan man inte veta - utan jag menar att brist på önskan (ej samma sak som längtan) är ett tecken på att man faktiskt inte bör skaffa barn. En del verkar hålla med mig men en del verkar också ha inställningen att "om det väl blev nåt så skulle det bli toppen". Det kan man ju bara hoppas!
Sen råkar jag tro att villkorslös kärlek inte är något man känner, utan något man väljer och gör(och något man kan välja och göra alldeles oavsett hur man känner. Ja om man har empati förstår). Men det är en annan sak antar jag.