Inlägg från: IntheSky |Visa alla inlägg
  • IntheSky

Varför vill man INTE ha barn?

Men GUD vad alla är känsliga... slappna av lite, gott folk!  Glad

• IntheSky

Jag orkar inte läsa hela tråden, så kan någon bara tala om för mig:
    På vilket sätt respekterar inte Ts er andra som skriver här?

• IntheSky
    Midka skrev 2011-09-10 19:26:07 följande:
    Som jag uppfattar det är TS inlägg så fyllt av värderingar om att det är så fantastiskt att vara förälder att de som inte vill vara det väljer fel. Om de väljer det pga olämplighet är det ok och endast då, är det ok att inte välja barn. Alla andra skäl är omöjliga att förstå för henne för man kan inte förstå lyckan av barn innan man har provat.
    Det är därför jag tror att folk retar sig på henne. 
    Ok, jag har fått en massa svar..
    och jag tycker ni är superkänsliga. Att kalla någon fula ord, att kränka eller inte acceptera en annans åsikt må vara respektlöst. Men att helt enkelt UNDRA är inte respektlöst. Ts har väl rätt till sin åsikt? Liksom alla andra?
    Har Ts sagt att era åsikter är fel? Kan hon inte få tycka annorlunda?
    Jag fattar inte. det är ju ett diskussionsforum! alla människor är olika, av naturlig anledning har vi olika åsikter och livsåskådningar. Hur kan man bli kränkt av att någon inte håller med en?
  • IntheSky
    Anova skrev 2011-09-10 19:26:56 följande:
     Jag tror att många frivilligt barnlösa är så jävla less på frågan "varför vill du inte ha barn" helt enkelt. Speciellt från relativt nyblivna föräldrar som är så pass uppe i babylyckan att de inte kan förstå varför man väljer bort barn.

Jag har ofta fått mitt vai ifrågasatt och jag är så trött på att ständigt stå till svars för mina val. Det är ju något som bör vara min egen (och min partners) ensak.
    Så  varför ställa frågan egentligen?  
    Men om det är ett k'nsligt ämne för dig så behöver du väl inte svara? För Ts gör ju inget moraliskt fel genom att ställa en fråga i ett forum som handlar om familj och barn??
  • IntheSky

Ang. fråga och ifrågasätta. Jag tänker såhär:
    Om jag frågar någon varför den personen gillar choklad och samtidigt berättar att jag inte gillar choklad, den bittra smaken får min mun att snörpas ihop, och någon svarar att det smakar ju så sött och lent. Om jag sedan skulle ställa en följdfråga, t.ex: "Känner du inte den bittra smaken? Jag står inte ut med den! Jag förstår inte hur du kan uppleva den som söt", så är det en helt naturlig utveckling av diskussionen. Jag har inte läst hela tråden som sagt, läste bara de senaste sidorna. Jag har inte läst något som kan verka ifrågasättande på ett respeklöst sätt av Ts, så vad har jag missat?

• IntheSky

OK, jag kan inte tycka nånting eftersom jag inte orkar läsa allt. men tycker det är så konstigt att det alltid ska bli en sån här ton i såå många trådar. Varför kan man inte ha vuxna samtal, och om någon ställer en fråga man inte gillar/säger något opassande helt enkelt ge ett kort svar och gå vidare? Varför måste man börja tjaffsa så mycket och få varandra att må dåligt?
    Familjeliv är jättekul och får mig att tänka på många saker som jag aldrig annars hade börjat fundera på, eftersom alla möjliga människor samlas här. Men jag HATAR tonen i många trådar, man trycker ner varandra, förvränger ord, mobbar, låter sig bli provocerad, kalla det vad ni vill.
    åste det vara så ALLTID? Kan inte var och en ta ansvar för sig istället för att leta fel hos andra?

• IntheSky

Jag snackar alltså inte bara om denna tråd och kan inte säga vad felet är här. Vet inte vem som dissat den andra, men här som i många andra trådar är det bara bråk man ser, inga diskussioner om vad tråden egentligen handlar om.
    fast nu är ju jag med och bidrar till det. :)

• IntheSky
    knisse skrev 2011-09-10 19:59:15 följande:
    men det handlar ju ofta om att ts är klumpigt skriven eller att perssonen har asikter som andra inte delar. att det skulle vara mobbing att bli iriterad pa en ts som denna eller att det skulle vara tjafs att hävda sin asikt tycker jag är fel.
    Jag vet inte, om flera "går på" en annan person så är det fan inte kamratligt. Om man inte håller med så har man ju två val; antingen fortsätter man diskussionen eller så säger man: "Jag håller inte med, så är det med det." Sen är diskussionen slut. Typ.
    Att hålla på och tjaffsa (tjaffs är det väl om flera sidor går åt till att vara irriterade på varandra och inte diskutera tråden?) är ju det som gör tonen så jävla trist. I nästan alla trådar.
    Nåja, det var allt för mig. Och allt kommer att fortsätta som vanligt på Fl... ;)
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?