Varför vill man INTE ha barn?
Men GUD vad alla är känsliga... slappna av lite, gott folk!
Men GUD vad alla är känsliga... slappna av lite, gott folk!
Jag orkar inte läsa hela tråden, så kan någon bara tala om för mig:
På vilket sätt respekterar inte Ts er andra som skriver här?
Ang. fråga och ifrågasätta. Jag tänker såhär:
Om jag frågar någon varför den personen gillar choklad och samtidigt berättar att jag inte gillar choklad, den bittra smaken får min mun att snörpas ihop, och någon svarar att det smakar ju så sött och lent. Om jag sedan skulle ställa en följdfråga, t.ex: "Känner du inte den bittra smaken? Jag står inte ut med den! Jag förstår inte hur du kan uppleva den som söt", så är det en helt naturlig utveckling av diskussionen. Jag har inte läst hela tråden som sagt, läste bara de senaste sidorna. Jag har inte läst något som kan verka ifrågasättande på ett respeklöst sätt av Ts, så vad har jag missat?
OK, jag kan inte tycka nånting eftersom jag inte orkar läsa allt. men tycker det är så konstigt att det alltid ska bli en sån här ton i såå många trådar. Varför kan man inte ha vuxna samtal, och om någon ställer en fråga man inte gillar/säger något opassande helt enkelt ge ett kort svar och gå vidare? Varför måste man börja tjaffsa så mycket och få varandra att må dåligt?
Familjeliv är jättekul och får mig att tänka på många saker som jag aldrig annars hade börjat fundera på, eftersom alla möjliga människor samlas här. Men jag HATAR tonen i många trådar, man trycker ner varandra, förvränger ord, mobbar, låter sig bli provocerad, kalla det vad ni vill.
åste det vara så ALLTID? Kan inte var och en ta ansvar för sig istället för att leta fel hos andra?
Jag snackar alltså inte bara om denna tråd och kan inte säga vad felet är här. Vet inte vem som dissat den andra, men här som i många andra trådar är det bara bråk man ser, inga diskussioner om vad tråden egentligen handlar om.
fast nu är ju jag med och bidrar till det. :)