Inlägg från: HoneyCandySugar |Visa alla inlägg
  • HoneyCandySugar

Varför vill man INTE ha barn?

Jag kan för allt i världen inte förstå de som inte känner en längtan efter barn.

Däremot tycker jag att de som inte känner längtan gör rätt i att inte skaffa, då både de och barnen skulle fara illa utav det...

• HoneyCandySugar
    Apocalypso skrev 2011-09-10 17:42:34 följande:
    Jag förstår öht inte majoriteten av alla här på FL som skaffar ungar, är era liv meningslösa och ni behöver någon som är beroende av er? Är det maktkänslan ni är ute efter? Värderar ni andra utifrån era egna själviska handlingar att reproducera er själva, till en redan överbefolkad och missbrukad jord? Tror ni att era själviska val är av minsta intresse för er omgivning? Tror ni verkligen för en sekund att er unge har någon som helst betydelse för omgivningen än vad exvis en unge i svältkatastrofens Afrika?

Jag dömer ingen, jag bara undrar vad som får er att skaffa ungar. Oskyldig
    Jag vill ha ett eller flera barn att ta om hand, barn att älska och att dela mitt och min fästmans liv med. Jag vill ge mitt/mina barn omtanke, värme, kärlek och en underbar uppväxt att minnas resten utav sitt liv. Jag älskar barn, och har så alltid gjort. Mitt/mina egna barn skall jag älska utöver alla andra barn jag någonsin mött.

Jag tror inte på att mitt/mina barn aldrig någonsin kommer att göra skillnad i någons liv. Om det/de så aldrig skulle gå utanför dörren, skulle det/de för alltid göra skillnad i mitt och min fästmans liv. Jag ska aldrig visa mig mäktig inför mitt/mina barn. Det/de ska givas respekt och kärlek och behandlas som mitt/mina barn, inte undersåtar! Jag vet att mitt val är av intresse för de jag älskar, som också kommer att älska mitt/mina barn!

Tänk du, om ingen någonsin födde fler barn till denna jord. Vad skulle hända då?
  • HoneyCandySugar
    Naoko skrev 2011-09-10 17:57:55 följande:
    Japp, se bara alla som "kämpar för sitt barn" efter att ha blivit fråntagna vårdnaden. 
  • HoneyCandySugar
    plankton skrev 2011-09-10 17:48:36 följande:
    Jag kan bara utgå från mig själv men såhär är det för mig:

Jag vill inte ha barn. Jag vill inte gå igenom en graviditet, förlossning och sen hålla ett skrynkligt blått jag-vet-inte-vad i armarna. Barn är för mig äckliga, obehagliga och rent ut sagt korkade. De skriker, snorar, ska bara ha en massa, kräver en massa tid av mig som jag kan lägga på andra, för mig viktigare, saker osv.
    Jag har aldrig sett ett barn som är sött, gulligt eller något i den stilen, inte ens spädbarn.

Det liv jag strävar efter att leva har inte plats för barn och jag vill inte ha ansvar för någon annan. Jag vill inte känna att jag måste hålla mig till den här individen resten av mitt liv.
    Hela mitt liv skulle förändras till något jag inte vill leva.

Min sambo vill inte heller ha barn, han har aldrig haft något sug efter det och snart ska han (äntligen) sterilisera sig, så behöver vi inte vara oroliga över att jag ska bli gravid!

Vi har däremot två bebisar, våra katter! Vi älskar katter båda två och de är för mig mina barn. (Om än något håriga sådana) 
    Du säger fruktansvärda ting om små oskyldiga barn! Det är tur att du inte har några barn...
  • HoneyCandySugar
    Selfish Geene skrev 2011-09-10 18:04:23 följande:
    Människan som art skulle dö ut, no big deal
    Det är synd att du känner sådan uppgivenhet. Dock tycker jag det är oförskämt av dig att neka alla människors värde...
  • HoneyCandySugar
    Selfish Geene skrev 2011-09-10 18:10:40 följande:
    menar du att barn är "oskyldiga" till att skrika och snora??

Då har du har inte träffat mina ungar ;) 
    Snorar gör barnen inte med flit. Skriker gör de antingen för att de är hungriga, ledsna, i smärta/obehag, under utveckling eller då de, på grund utav sina föräldrar, inte fått lära sig rätt och fel på ett kärleksfullt sätt.

Du har barn, men trots det ser du ingen som helst sorg i en undergång utav mänskligheten?
  • HoneyCandySugar
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:12:51 följande:
    Men du froststar, det är inte alls så som jag menar. Du har missförstått mig. Den personen jag höll med var ju att dessa anledningar som denne räknade upp kan vara sanningen hos vissa. Inte alla. Sen tjejen som beskrev sin syster eller va det var hatade ju barn så då verkar ju inte hon vara lämpad nej. Eller tycker du det? Jag fattar inte hur jag kan bli så missförstådd?
    Jag håller med dig om att de som hatar barn inte är lämpade som föräldrar!
  • HoneyCandySugar
    Jäjd skrev 2011-09-10 18:08:10 följande:
    Men lugna dig.
    Ska jag lugna mig? Du menar alltså att jag inte ska reagera på fula kommentarer riktade emot små barn?
  • HoneyCandySugar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-09-10 18:18:33 följande:
    Hon pratar generellt om barn och vad jag kan se är det fullständigt sant.
    Så du tycker alltså att barn är äckliga?
  • HoneyCandySugar
    Kotthare skrev 2011-09-10 18:16:51 följande:
    Varför vill någon INTE ha hund, Ts?
    Det är inte menat att vi som art ska sätta en annan art i koppel...

Förstår inte dessa människor som jämför barn med hundar...
  • HoneyCandySugar
    LaFontaine skrev 2011-09-10 18:20:04 följande:
    Blir du lika provocerad om jag säger att jag tycker att hundar är äckliga och luktar illa?
    Nej, det blir jag inte.

Dock säger jag inte sådana saker om hundar, trots att jag inte tänker skaffa en.

Som skrivet tidigare, så förstår jag inte de som jämför barn med hundar...
  • HoneyCandySugar
    plankton skrev 2011-09-10 18:24:39 följande:
    Ja för TS undrade. Sen att du uppenbarligen tar åt dig kan inte jag rå för.
    Men jag håller delvis med dig; det är tur att jag inte har barn för då skulle jag inte kunna sträva efter det liv jag verkligen vill leva. 
    Det är tur att du inte har några barn, då de barnen hade fått en mor som aldrig varit dem nära...
  • HoneyCandySugar
    Ginevra skrev 2011-09-10 18:22:20 följande:
    Jag tror inte att man nödvändigtvis blir en dålig förälder bara för att man inte tycker att barn är så värst förtjusande i största allmänhet.
    Om man tycker att barn är äckliga, så nedvärderar man dem. Kan man inte respektera barn i allmänhet, så tror jag inte att man är lämpad att ta hand om dem.
  • HoneyCandySugar
    Jäjd skrev 2011-09-10 18:28:58 följande:
    Cry me a river.

Märker du själv att du låter dina känslor tala? De vars åsikter du bemöter verkar resonera lite mer objektivt sådär. Jag tycker den här kommentaren du upprepar är riktigt låg och tillför verkligen absolut ingenting.  
    Jaså, det tycker du?

Anser du att en kvinna som i allmänhet tycker att barn är äckliga, skulle bli en bra förälder? Tror du att hon skulle kunna hantera ett barn och dess utveckling på ett bra sätt? Tror du att hon skulle kunna respektera dem och förstå dem då de "snorar och skriker"?
  • HoneyCandySugar
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:33:48 följande:
    Fiona.. Jag har förklarat flera gånger varför jag funderar på detta. Läs bak i tråden, annars läs här. Jag själv kände och känner en sån djup längtan efter barn. Jag undrar och förundras över att många inte känner så. Och nej det kan man inte jämföra med att vilja ha hund eller inte. En hund är ett husdjur och det är inte ett barn. Men det är väldigt lätt att bara hoppa in i trådar utan att läsa ordentligt.
  • HoneyCandySugar
    Naoko skrev 2011-09-10 18:32:02 följande:
    Allvarligt, om du inte förstår att man kan älska sina barn utan att älska barn generellt är det inte andras ungar du ska vara oroad över. 
    Naturligtvis kan man älska sitt barn utan att älska alla andras. Jag själv älskar mitt barn utöver alla andra barn på denna jord...

Men, som skrivet många gånger tidigare, så tror jag inte att denna kvinna skulle kunna hantera ett barn, då hon inte kan förstå dem i allmänhet!
  • HoneyCandySugar
    Naoko skrev 2011-09-10 18:35:32 följande:
    Javisst. 

Anser du att en kvinna som saknar grundläggande förmåga att sätta sig in i andra människors känslor skulle bli en bra förälder?  
    Jag kan inte förstå en människa som tycker att barn är äckliga. Om du finner att detta skulle göra mig till en dålig förälder, kan jag inte förstå dig heller.
  • HoneyCandySugar
    lövet2 skrev 2011-09-10 18:57:32 följande:
    Jag känner några kvinnor som verkligen inte tycker om barn. Ett par har helt och hållet valt bort barn, men vissa har skaffat ett eget barn. Det är alldeles utmärkta mammor till sina barn och älskar dem högt, men - det har blivit problem när barnen börjat vara några år gamla. Barnen vill ha kompisar och mammorna avskyr dessa kompisar. Det går liksom inte att dölja avsmaken, och det ställer till alla möjliga problem, tyvärr.
  • HoneyCandySugar
    Naoko skrev 2011-09-10 19:12:19 följande:
    Vad du behöver förstå är att inte alla är som du och att det inte behöver vara något negativt. 
    Naturligtvis förstår jag att inte alla är som jag. Däremot kan jag inte förstå de som finner föräldraskap lämpligt för någon som tycker att barn är äckliga! Jag förstår om man inte älskar alla barn på den här jorden, men kan man inte ens respektera dem, så kommer man inte att kunna bli en bra förälder.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?