Apocalypso skrev 2011-09-10 17:42:34 följande:
Jag förstår öht inte majoriteten av alla här på FL som skaffar ungar, är era liv meningslösa och ni behöver någon som är beroende av er? Är det maktkänslan ni är ute efter? Värderar ni andra utifrån era egna själviska handlingar att reproducera er själva, till en redan överbefolkad och missbrukad jord? Tror ni att era själviska val är av minsta intresse för er omgivning? Tror ni verkligen för en sekund att er unge har någon som helst betydelse för omgivningen än vad exvis en unge i svältkatastrofens Afrika?
Jag dömer ingen, jag bara undrar vad som får er att skaffa ungar.
Jag vill ha ett eller flera barn att ta om hand, barn att älska och att dela mitt och min fästmans liv med. Jag vill ge mitt/mina barn omtanke, värme, kärlek och en underbar uppväxt att minnas resten utav sitt liv. Jag älskar barn, och har så alltid gjort. Mitt/mina egna barn skall jag älska utöver alla andra barn jag någonsin mött.
Jag tror inte på att mitt/mina barn aldrig någonsin kommer att göra skillnad i någons liv. Om det/de så aldrig skulle gå utanför dörren, skulle det/de för alltid göra skillnad i mitt och min fästmans liv. Jag ska aldrig visa mig mäktig inför mitt/mina barn. Det/de ska givas respekt och kärlek och behandlas som mitt/mina barn, inte undersåtar! Jag vet att mitt val är av intresse för de jag älskar, som också kommer att älska mitt/mina barn!
Tänk du, om ingen någonsin födde fler barn till denna jord. Vad skulle hända då?