Inlägg från: Puman |Visa alla inlägg
  • Puman

Varför vill man INTE ha barn?

Froststar skrev 2011-09-10 18:02:51 följande:
    TS, jag har inga barn och vill inga ha heller. Jag hade svarat dig varför om jag tyckt varit lönt men det som du poängterar flera gånger skulle vara ett okritiskt intresse ter sig inte så när man läser dina inlägg. T.ex. det understrykna tolkar jag som att andra som inga problem har och väljer bort barn är omogna i ditt tycke,. Någon skrev också ett inlägg där h*n listar några punkter som alla på något sätt är negativt inriktade mot de som väljer bort barn, det håller du med om att det skulle vara så. En annan skriver att hennes syster inte vill ha barn för hon tycker att de är äckliga, sedan när hon motiverar varför då avfärdar du det me att "alla är ju inte lämpade till att ha barn". Så kom igen när du har ett äkta intresse och inte bara vill påskina det samtidigt som du vänder det mesta till negativt.

Sedan apropå egoism - de som skaffar barn är nog bra mycket mer egoistiska än de som inte gör det för ingen ska påstå att man skaffar barn för barnens skull. Det är i högsta grad för ens egen skull, dvs man tänker ju på sig själv först och främst, inte på barnets bästa. Hade man gjort det så hade man istället tagit hand om ett stackars barn som redan finns och inga föräldrar har. Eller så hade man blivit fosterförälder.  
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?