Inlägg från: alifewithoutme |Visa alla inlägg
  • alifewithoutme

Varför vill man INTE ha barn?

Jag vill inte ha barn av en enkel anledning: jag ser ingen mening med att göka fram egna barn! Jag skulle bli en skitkass mamma, samt så vill jag inte förändra mitt liv! Jag vill fortfarande kunna vara tillräckligt fri att jag kan göra vad jag vill, NÄR jag vill! Sedan är jag inte den som heller vill dras med en man 24/7 heller!
    Sedan har jag inget större intresse av barn och alla mammor i min närhet har tyvärr blivit en sämre vän! Hela deras värld kretsar om just deras barn - visst; man får skryta och prata om sitt barn, men det är förbenat tröttsamt om en diskussion handlar om deras unge 99% av träffen!
    Jag har tyvärr många fördomar för mammor, men det är bara för jag mött på en bunt "alla älskar mitt barn"-mammor..

Jag gillar inte barn men kan stå ut med dom, då är det säkrast att jag inte skaffar någon! Och av den anledningen så tänker jag faktiskt genomgå en sterilisering så fort jag blir 25  

Jag vill liksom ägna mitt liv åt mina intressen och faktiskt kunna rädda djur, jag ser inte att skaffa ett barn hjälper mig med några av dessa två! :) Jag kan inte ge ett barn ett bra liv om jag lever efter mina passioner, och utan dom mår jag inte bra.. djur är liksom mitt liv och djuren betyder tillräckligt mkt att jag värdesätter dom tyvärr mer än min familj! :) 

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?