Varför vill man INTE ha barn?
Det är fruktansvärt enerverande att hela tiden bli ifrågasatt för att man inte vill ha barn. Ja hoppla, jag är antagligen en onormal kvinna med helt fucked up könshormoner eftersom jag inte känner minsta lilla längtan efter barn. Jag har ingen biologisk klocka. När jag ser en bebis vill jag lägga benen på ryggen, jag har inga som helst instinkter att ta hand om den och jag tycker inte ens den är söt.
Avskyr att höra "du ändrar dig bara du blir äldre". Som barn avskydde jag att ta hand om mina yngre syskon, nu är jag 27 och jag tycker det är jättejobbigt att gå hem till kompisar som har småbarn, allt kretsar kring dem och det finns inte en chans till vuxenumgänge. Jag tror inte jag kommer att ändra mig, sorry.
Att det är en fråga om mognad är bullshit. Jag är garanterat inte mindre mogen än en kvinna som lydigt särade på benen för första bästa man och ploppade fram tre ungar på raken.
Ursäkta den arga tonen men jag är så trött på detta. Hur skulle det se ut om jag spände blicken i folk som skaffat barn och ifrågasatte deras barnalstrande?