Varför vill man INTE ha barn?
Jag har enda fram tills jag träffade min nuvarande sambo inte velat ha barn. Har inte känt något behov av att bilda familj med någon jag har haft ett förhållande med, inte för att de varit dåliga människor, utan för att de som jag inte känt något behov av att bli förälder och då är det ju liksom inte någonting man ens tänker på.
Känner heller (inte heller idag, trots att jag är höggravid) något större behov att sprida mina ganska så kassa gener vidare, utan skulle helst velat adoptera, men det har jag och kommer nog aldrig ha ekonomi till. Så jag var liksom lite inställd på att aldrig skaffa barn, och har full förståelse för att man inte vill det. Förstår såvida inte varför det i många fall är så provocerande att vara frivilligt barnlös/barnfri, framförallt som kvinna. Det är ju t.om. nästintill omöjligt att som kvinna och barnlös få igenom en sterilisering.
Jag skulle således säkerligen fortfarande velat vara barnlös/barnfri om jag inte träffat min sambo, och det hade nog inte vart helt omöjligt att jag hade haft ett par hundar eller något istället och vart lycklig ändå :)