Inlägg från: Good Golly Miss Molly |Visa alla inlägg
  • Good Golly Miss Molly

Varför vill man INTE ha barn?

Jag vill inte ha barn - en åsikt jag haft sedan jag själv var ung. Jag har ingen biologisk klocka som tickar, jag har ingen längtan efter barn. Jag har dessutom aldrig haft något intresse för barn och barns utveckling. Det som rör barn intresserar mig helt enkelt inte.

• Good Golly Miss Molly
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:09:15 följande:
    Ok det är ju inget fel i det. Men bara undran från mig. En nyfiken fråga då, har du aldrig i hela ditt liv känt barnlängtan?
    Helt ärligt - aldrig. Jag respekterar barn precis på samma sätt som jag respekterar mina andra medmänniskor men jag hyser inte någon moderlig kärlek gentemot barn.
  • Good Golly Miss Molly
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:18:47 följande:
    Jaha ok.. Det är det som förvånar mig (med all respekt) Jag själv känner så som jag gör och de flesta andra bland mina vänner och familj med. Jag har en moster som inte har barn och jag har alltid undrat varför, men har aldrig riktigt vågat fråga henne. Jag vill inte fråga för det är ju inte min sak men jag frågar här på familjeliv så är ju vem som helst välkommen att svara. Det är ju frivilligt.
    Absolut - frågar man inte får man aldrig veta Glad.
  • Good Golly Miss Molly
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-10 13:34:12 följande:
    Det handlar inte om att inte vara lämpad, det handlar om att man helt enkelt inte vill.
  • Good Golly Miss Molly
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:38:22 följande:
    Sant! De vet väl inte vad de går miste om då helt enkelt..
    Hur kan man gå miste om någonting man inte vill ha?
  • Good Golly Miss Molly
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:43:12 följande:
    Men de kan ju inte heller någonsin veta vad de går miste om då, eller hur? Man förstår ju inte hur det är att ha barn innan man har fått det. Man har ju faktiskt ingen aning om hur det egentligen är, att det ens är möjligt att känna sån kärlek till sitt eget barn.
    I sådana fall kan man vända på det och påstå att du går miste om ett liv utan barn. Hållbart resongemang? Knappast.
  • Good Golly Miss Molly
    Naoko skrev 2011-09-10 18:35:32 följande:
    Javisst. 

Anser du att en kvinna som saknar grundläggande förmåga att sätta sig in i andra människors känslor skulle bli en bra förälder?  
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?