Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

Varför vill man INTE ha barn?

Finns väl lika många anledningar till att skaffa barn som att inte skaffa barn.

• Kattdamen
    Baby Girl skrev 2011-09-10 12:50:21 följande:
    Ja det kanske är så. Men finns de ingen längtan hos dom då undrar jag? Eller ignorerar man det helt enkelt och prioriterar andra saker?
    Det finns nog både de som kanske har en biologisk klocka, och de som inte har det. Ungefär samma som många föräldrar kanske skulle vilja vara barnlösa för en dag, för att göra något annat.
  • Kattdamen
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:01:49 följande:
    Jo visst kan man vilja vara barnfri för en dag. Men att aldrig känna att man vill ha barn, det är ju skillnad.
    Varför skulle det vara så stor skillnad mellan det?

Barn är inte drömmen för alla, det är inte meningen med livet.
  • Kattdamen
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:05:03 följande:
    Oj, jo men det är väl klart att det är skillnad på att ha husdjur och barn. Ens barn är ju ens eget kött och blod som man har burit i magen i 9 månader för att sedan föda.

Och det är det jag undrar mest, finns det ingen biologisk klocka hos alla? Jag menar, någon gång i livet.
    Inte alltid:)
  • Kattdamen
    Petronella01 skrev 2011-09-12 12:09:23 följande:
    Du tror inte att syftet med att jorden snurrar är att dagen och natten ska fördelas på ett sådant sätt att det gynnar det som växer på resp sida av planeten.

Anser nog inte att det är min förståelse som är begränsad i detta fall, men tackar som påstår. Jag förstår nu att du inte har något syfte öht, och det märks verkligen, tack för ett meningsutbyte som verkligen inte tillförde något.
    Det tror jag verkligen inte syftet är, jag tror inte att det finns något syfta alls. Vem skulle det varit som bestämt det?
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?