Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Varför vill man INTE ha barn?

Baby Girl skrev 2011-09-10 12:15:07 följande:
    Ok där ser man. Men jag förstår inte riktigt hur man inte kan känna barnlängtan eller alternativt väljer att ignorera den längtan? Om man har förutsättningar annars att ha hand om ett barn.
    Men känner du en längtan inför precis allt livet kan erbjuda? Känner du ex. längtan efter att sälja allt och segla runt jorden i tio år?

Alla vill olika saker, är passionerade inför olika saker, alla är olika. Varför är det så svårt att förstå?
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    Baby Girl skrev 2011-09-10 12:39:56 följande:
    Nej jag känner ingen längtan till allt som livet har att erbjuda men speciellt att ha barn känner jag extra starkt för. Jag trodde att det var så för de flesta, men jag ser mer och mer att folk idag väljer att inte skaffa barn vilket jag reflekterar över och förundras över. Jag vill gärna förstå tänket.
    Men varför tror DU att det finns de som väljer bort barn då? Eftersom du nu verkar reflektera en del över det. Vad har du kommit fram till?
    Jag själv har en stark längtan efter barn men vet också de som brinner för annat i livet. Har liksom aldrig ens kommit på tanken att ifrågasätta varför de känner som de gör.
  • enlitenbitkaka
    Baby Girl skrev 2011-09-10 12:49:30 följande:
    Jo men det var ju därför jag skrev tråden för att fråga de som väljer bort barn (trots förutsättningar) varför?
    Som sagt, jag blir förvånad. Det är INGEN kritik till dessa personer jag bara respektfullt undrar hur de tänker.
    Men du måste väl ha en egen tanke? Vad tror du? Jag har väldigt svårt att förstå hur man som vuxen människa inte kan förstå hur olika människor har olika prioriteringar.
  • enlitenbitkaka
    knisse skrev 2011-09-10 13:21:34 följande:
    fast det är inget som är konstigt. en persson som har ett husdjur och inga barn har ofta ett lika starkt band till sit djur som en persson som har barn har till sina barn.
  • enlitenbitkaka
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:26:58 följande:
    Haha ok, där ser man. Som sagt, alla är ju inte lämpade för att ha barn.
    Det handlar inte om att inte vara lämpad, det handlar om att man helt enkelt inte vill.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?