Inlägg från: Ellaria |Visa alla inlägg
  • Ellaria

Varför vill man INTE ha barn?

Jag vill ha barn, så jag kan inte svara för mig men jag kan svara för min bror och hans sambo; de vill göra saker i sitt liv där barn inte passar in. De är inte speciellt intresserade av barn och har helt enkelt ingen längtan efter barn. Alla är olika :)

Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Ellaria
    Baby Girl skrev 2011-09-10 12:15:07 följande:
    Ok där ser man. Men jag förstår inte riktigt hur man inte kan känna barnlängtan eller alternativt väljer att ignorera den längtan? Om man har förutsättningar annars att ha hand om ett barn.
    Liljeblomman skrev 2011-09-10 12:04:48 följande:
    Jag tror att det kan finnas många anledningar.

- Den omogna: Man är helt enkelt inte redo än

- Den egoistiska: Man vill inte ta ansvar för någon annan än sig själv

- Den rädda: Man tror inte att man klarar av det. Kanske p.g.a. en egen svår barndom, förlossningsskräck e.d.

- Den självskyddande: Man har svårt att få barn och intalar då sig själv att man egentligen inte vill

- Den bekväma: Man tror inte att man orkar med det
    Alla längtar helt enkelt inte. De längtar efter någon du kanske aldrig skulle längta efter, där barn helt enkelt inte passar in.
  • Ellaria
    Baby Girl skrev 2011-09-10 13:56:30 följande:
    Sista jag måste svara på bara haha. Jag tror att det är inbyggt. Jag har ingen fakta på detta just nu, men barn blir ju till genom sex. Att skydda sig när man har sex är ju något människan har uppfunnit och kommit på på senare dar.
    Njae. The oldest claimed representation of condom use is a painting in the French cave Grotte des Combarrelles;[1]:11 the paintings in this cave are 12,000–15,000 years old.[2]

Förresten verkar du ha svårt att förstå vad vi menar, vi förstår mycket väl att DU gärna ville ha barn och således skaffade barn och att det var det du ville göra med livet. Andra är annorlunda. Jag känner en person som sen han var väldigt liten velat bestiga Mount Everest. Det har varit hela hans liv, det är hans mål, hans dröm. Han bryr sig inte ett dugg om barn, även om han sagt att han skulle kunna tänka sig att skaffa några i framtiden. Tills han har uppfyllt sin dröm är barn bara ett hinder för att han ska uppnå sin dröm. Din dröm var barn, hans är bergsklättring, alla är annorlunda.

Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?