prematurkläder??
Hej!
Jag har ett kompispar som fått sina tvillingar 3 månader för tidigt. Jag har så lust att köpa ett litet plagg till dem, men var finner jag det??? På nätet??
Hej!
Jag har ett kompispar som fått sina tvillingar 3 månader för tidigt. Jag har så lust att köpa ett litet plagg till dem, men var finner jag det??? På nätet??
Du ska inte köpa dockkläder. De är ofta fulla med kemikalier, hårda sömmar etc och är inte alls anpassade för en känslig bebishud. Leta runt efter prematurkläder istället. Riktiga sådana. Gärna ben utan fötter. Tröjor/bodies med snörning så man slipper dra de över huvudet, och så underlättar det om de har syrgas, sond mm.
har de kläder på dem på sjukhuset?? lr ligger de mest nakna/i filt? fick precis sms om att de vägde 1062 g (33 cm lång) och 1960 g (39 cm) fantastiskt att det kan gå så bra. Den minsta vägde ju bara 500 g när hon föddes.
var och hälsade på dem igår.. flickan ligger fortfarande i kuvös och har inte kläder. Men pojken har kläder.. har lite mer kontroll nu känner jag :D
duns och idaT har jättefina kläder
name it har också prematurkläder, finns på t.ex åhlens eller nätet
Name it har bra priser på sina preemiekläder som bonus
Polarn & Pyret har ett par plagg i prematurstorlek.
POP har prematurkläder i stl 40.
Ellos har storlekar 36.
Ja, inga hårda sömmar eller något som skaver, de är ju så känsliga de små.
dom har från storlek 32 på pytteliten.net och baby proffsen.min tjej föddes i vecka 24 alltså 4mån förtidigt och hon började med stl 38 innan jul:)
Vet att det finns väldigt små storlekar på Gekås. Mina pojkar föddes 2månader för tidigt och de hade strl 44 som bla. finns på hm, lindex och kappahl.
Kan tipsa om att jag syr prematurkläder!
Sen så hann vi aldrig använda prematurkläderna. De ligger här i en liten påse och väntar på att bli donerade till östra. Tösen fick inte ha kläder på sig förräns hon låg i en vattensäng, och när hon väl låg i sängen så skeppades hon över till fetfarmen på Mölndal där de har egna regler och inte tillåter egna kläder på salen.
Personligen uppskattade jag de andra sakerna mer när vår lilla kom, som att folk frågade mig vad de kunde hjälpa till med. Och de som fixade käk eller erbjöd sig att vara kattvakter medans vi var på sjukhuset.
Ibland känns det lite som att de som köper barnkläder gör det lite för sin egen skull, för att det är så sött att köpa pyttesmå kläder *squee*. Själv hade jag dödat för ett presentkort på en fotmassage :D
Upptäckte idag att ica maxi hade stel 44