• Pyris

Dagis för 3-åring eller inte?

Vi satte upp i början att dom skulle vara där 3 dagar i veckan (4 och 5 år gamla), mellan halv 9 och 12. Sen fick dom själva bestämma om dom ville gå eller inte. Oftast ville dom bara gå den dagen dom skulle ut i skogen. Det tyckte dom var roligt.

• Pyris
    Persemona skrev 2011-09-09 11:43:06 följande:
    Tack alla för svaren. Det var de svaren jag sökte, från personer som varit i liknande situation.

Kan de välja om de vill gå? Om man bara går en dag i veckan förlorar man inte platsen? Tycker fröknarna det är jobbigt med barn som inte kommer eller blir det bara ett andningshål?

En gång i veckan hade ju räckt och mer om han själv vill. Vi satte upp han i kö till ett ur och skur dagis. Jag tänkte det kund vara lite som skogsmulle, som inte finns där vi bor.  
    Nej, det går bra att han kommer när han känner för det. Som sagt, han kanske inte vill, eller så tycker han det är jätte kul o vill vara där sina timmar. Mina barn tyckte inte det var så kul. Det kunde ibland gå 1-2 veckor innan dom ville gå dit. Men det var just när dom gjorde det där speciellt, gick till skogen, eller hade sång och teater och sånt. Leker gjorde dom så mycket hemma ändå med sina kompisar, så det var ju inget speciellt för dom.
Svar på tråden Dagis för 3-åring eller inte?