• lyckospeja

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hallå! Gud vilken bra tråd, nu måste jag fråga lite...
    Vi håller på med syskonförsök. Jag gjorde ostimulerat FET i onsdags, tidig eftermiddag. (Ca kl.14) På kvällen när vi kom hem kände jag att det molade lite i magen, så som det brukar göra innan mensen drar igång. Så har det varit nu sedan dess, fram och tillbaks. 
    Det jag undrar nu är... Kan ägget fästa sig samma dag som återföringen? Och i så fall, påverkar det livmodern direkt så den börjar växa? (Eftersom det ju är livmoderns växande som känns som mensvärk.) 

• lyckospeja

Kan tillägga att jag fick progesteronvagitorier utskrivet, verkar vara en självklarhet i Örebro. Tar en varje morgon och kväll i sammanlagt 15 dagar. (Det fick jag första graviditeten också, även det var ostimulerat FET. Gjorde aldrig IVF, fick frysa in och vänta med återföring ett par månader då jag blev överstimulerad.)

• lyckospeja
    MissCat skrev 2011-09-23 22:24:42 följande:
    Hur länge var ägget odlat?
    Oj... Det var en bra fråga. Har ingen aning faktiskt... :P Brukar det vara olika? Vad blir det för skillnad?
  • lyckospeja

Ja, har ingen aning då jag inte visste att man odlade dem olika länge... Annars hade jag kanske frågat. Men nej, progesteronet började jag inte ta förrän flera timmar efter att första molvärken började! Jag skulle börja ta dem på kvällen av återföringsdagen sa de, så det gjorde jag.

• lyckospeja

Värken som var första dagen borde inte komma av att de var inne och grejade heller, för jag kände inget vid besöket eller de närmsta timmarna efter. Det började som sagt på kvällen...

• lyckospeja

Nja, frågar dem när jag testat istället, när jag ändå ska höra av mig. Det går ju som det går, jag var bara väldigt nyfiken! ;) Jag har testdag om exakt två veckor.

• lyckospeja
    MissCat skrev 2011-09-23 22:42:44 följande:
    Ja oj då är det lång tid kvar. Måste vara ett 2 dagars du har fått eftersom du har drygt 2 veckors ruvande.

Lycka till
    Ja om det är snabbare testdag på femdagars så måste det vara 2dagars jag har. Jaja, det är bara att vänta! Men ska fråga på testdagen om det är möjligt att känna symtom så tidigt även på 2dagars. :)

Tack för svar! 
  • lyckospeja

Vilken söt valp! Haha, om jag hade skaffat en boxerhane vet jag vad jag hade döpt honom till... Robert! För då hade det varit Boxer-Robert. :P Är dessutom skitkul att ropa/säga ett vanligt namn till husdjur! Tänk vad folk skulle glo om man ropade efter Robert! XD Fast detta kanske bara var min humor...? Ursäkta mig i så fall. :)

• lyckospeja

Jag hade rätt om alltihop, tjuvtestade igår och fick ett plus!!! :D Men ska testa igen på fredag på den riktiga testdagen och ringa mina samtal då. Åhh, kan knappt tro att det är sant att vi faktiskt lyckades igen! Slänger ut så mycket gravidbaciller jag kan här i tråden. ;)

Håller tummarna för att embryot du får på fredag fäster sig hemulen! :) 

• lyckospeja

Tack habanita!
    Jag lovar att du kommer få FULLT upp med hund! Haha... Vi har en labradorvalp som vi skaffade när Elvira var 1 år och 3 månader. Och jösses... Ja man får aldrig tråkigt speciellt långa stunder iaf! :P

• lyckospeja

heiden: Tack! Har jag förstått rätt så är jag på RD 14 idag. Glöm inte art värk o ömma bröst även är tecken på graviditet! ;) BigDreams: Hoppas det tar sig!

• lyckospeja

Oj, van hundägare då ju! Så sitter jag här o säger hur det är, som bara är inne på första hunden (sista också för den delen tänker jag ibland :P ). Tyckte det var skitjobbigt ett tag med både valp o litet barn. Men det börjar lugna sig så smått, hunden blir lugnare hela tiden o lär sig saker. Skönt att slippa kisspölarna speciellt!

• lyckospeja

Grattis! :) Ja tänk att allt går bra denna gång. Till sommaren har vi våra små bebisar i famnen. ;)

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.