• Alvi

Helt ärligt! Vad sjutton ska vår trea heta!?!? En månad gammal och inget namn än. (Foto)

Hittills har vi testat Anja, Mira, Amelia och varit lite inne på Embla. Syskonen heter Lilja och Eskil.

Det får inte börja eller sluta på T och helst inte innehålla R, får inte vara enstavigt.

Nu har vi kommit till den punkten att vi helt enkelt har gett upp. Kollar inte på namnlistor längre, diskuterar inte namn, letar inte nya. För det FINNS INGA NAMN....!

Hjälp, jag får panik! Vad ska tjejan heta?!

(Fotograf: Jenny Mårtensson, byblueeyes.se/ )
    Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 21:05
    Ajuste... relativt ovanligt namn vill vi ha med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 21:14
    Elise hade vi testat också, såg att några har föreslagit det. Sorry.

Och jag vill inte ha T för att vårt efternamn börjar på T, det blir för mycket artistnamn tycker jag, om för- och efternamn börjar på samma bokstav.

R vill jag inte ha för jag och min man är från Stockholm, och vi bor i Småland = vi kommer inte uttala namnet som "alla andra" kommer uttala det. Men det är bara ett "helst"...

Inte enstavigt för att vårt efternamn är enstavigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 11:20
    Herreguuuud, det bara rasar in förslag, ni är helt fantastiska!

Hittills har jag fallit för dessa. Dock vid totalt första ögonkastet, så vid närmare eftertanke eller efter åsikt från maken kanske vissa ratas... men hittills gillar jag dessa:

Isolde
    Elise
    Disa
    Unni
    Juno
    Mira
    Dahlia
    Lycke
    Embla
    Ilse
    Luna
    Fiona
    Eira
    Miriam
    Vanna
    Signe

Och ja - i denna lista har jag med våra redan ratade namn... kanske att de behöver en till funderare... Drömmer

Ni får gärna fortsätta ge förslag, men nu börjar jag tro att det kanske inte finns fler... Eller...??

(Och det är ju såklart STOREBROR som fick vänta 2,5 månad på sitt namn! Ursäkta då att han har varit lillebror i 4 år och vanan är lite svår att få bort...! )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-08 22:05
    Ett stycke omröstning kommer lastat!

www.familjeliv.se/Forum-3-123/m60981213.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 22:13
    Ett stycke jävligt uppdaterad omröstning kommer lastad!

www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61303509.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-03 19:38
    SISTA SISTA omröstningen!! Kom igen hörni - rösta! Amelia eller Amalia, sen slipper ni mitt velande!
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61393270.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 19:51
    HAAAAALLELUJA - hon heter Amelia!!

Tusen tack för allt engagemang!!

(Nu är det bara andranamnen kvar, och ordningen på dem... men de problemen slipper ni, jag lovar ... )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-19 22:16
    Nääe, det blev Mira....
  • Svar på tråden Helt ärligt! Vad sjutton ska vår trea heta!?!? En månad gammal och inget namn än. (Foto)
  • Alvi

Tack tack tack för alla förslag! Lovely! Men kom med fler, hittills (vid första anblick) gillar jag Disa... men jag ska överväga alla minst en gång till!

Och ni som har undrat om mina regler - se tilläggskommentar.

.....................

Och en månad är ingenting, hennes lillebror fick vänta i 2,5 månad innan vi äntligen bestämde oss...

• Alvi

Guuud, jag blir helt snurrig av alla försla som rasar in! Nu spontanföll jag för Ilse med, men som sagt, ska gå igenom alla minst en gång till sen! Solig

• Alvi
    timmy97 skrev 2011-09-06 21:49:29 följande:
    Lilja.

söt tös! :)
    Lilja, Eskil och - Lilja??

...

För övrigt gillade jag den som ÄNDÅ tyckte att Simon passade...!
  • Alvi

Vad söta ni är, alla ni som skriver att hon är söt...! Jag blir alldeles rörd i mammahjärtat... Solig

• Alvi

Heja heja heja, jag blir JÄTTEGLAD för alla förslag, och många är väldigt bra!

Senaste spontan-gilla är Unni! Jag läser och läser och läser om och begrundar! Tack!!!

• Alvi
    Gnetter skrev 2011-09-06 22:45:49 följande:
    Mona....
    Äsch, det heter ju jag!
    Lajkie skrev 2011-09-06 22:46:40 följande:
    Hon ser ut som ett litet Troll, men det kan man ju inte heta
  • Alvi
    Mjolle skrev 2011-09-06 23:02:18 följande:
    Kenneth. Det är ovanligt. Eller Kenneth-Li.
    Meh. Tramsputte.
  • Alvi

Alltså, 2 har sagt Humla. Jag gillar det, men det känns ju FÖR udda...?? Eller??

Många har sagt Tove/Tova, men det har vi folk i vår närhet som heter, så det går bort tyvärr.

Nu ska jag sova, men hoppas på att läsa maaaassa fler bra förslag imorrn! Solig

• Alvi

Herreguuuuuuud vad det rasar in förslag! Ni är helt fantastiska!

Hittills har jag fallit för dessa. Dock vid totalt första ögonkastet, så vid närmare eftertanke eller efter åsikt från maken kanske vissa ratas... men hittills gillar jag dessa:

Isolde
    Elise
    Disa
    Unni
    Juno
    Mira
    Dahlia
    Lycke
    Embla
    Ilse
    Luna
    Fiona
    Eira
    Miriam
    Vanna
    Signe

Och ja - i denna lista har jag med våra redan ratade namn... kanske att de behöver en till funderare... Drömmer

Ni får gärna fortsätta ge förslag, men nu börjar jag tro att det kanske inte finns fler... Eller...??

(Och det är ju såklart STOREBROR som fick vänta 2,5 månad på sitt namn! Ursäkta då att han har varit lillebror i 4 år och vanan är lite svår att få bort...! )

• Alvi

Ja, en omröstning får komma till liv ikväll när maken har fått säga sitt. Ingen ide att ha med alternativ som ändå inte kan räknas.

• Alvi

Har precis kommit hem, skriver från mobilen. Omröstning kommer senare, när jsg sitter vid datorn!

• Alvi

Men Drytten, alla dina 4 förslag är ju tvåstaviga så det är ju skitbra...!

• Alvi

Hej på er nyfikna folk...!

Vår lilla femveckorsbebis heter Amelia, andra vändan vi testar det namnet... Det känns inte klockrent men det är fortfarande det bästa vi kommer på, och det är ett namn vi tycker jättemycket om. Men igår råkade jag säga Amalia... så det sitter ju inte som en smäck.... Drömmer

Men vi kämpar på....!

• Alvi
    Linnea och Hillevi skrev 2011-09-24 22:11:18 följande:
    Hon heter tydligen Amelia nu så ni alla kan sluta skriva
    Jasså, har du inside-info eller?? För mig veterligen är inget bestämt... Cool

Dock lutar det rätt hårt åt Amelia, men det känns fortfarande inte klockrent. KAN bero på att vi har kallat henne "Bebisen" så länge nu....
  • Alvi
    shitvadjaghatar skrev 2011-09-24 23:06:50 följande:
    Min mormor läser Amelia så då röstar jag på det.
    Det är ett väldigt vackert namn!
    Alltså, det ÄR ju ett väldigt vackert namn...! Men det stör mig att tidningen råkar heta så, men man tänker ju inte på den tillslut, det är en vanesak. Som tur är.

Tänk bara på tidningen Frida, inte många tänker väl på den när de träffar nån som heter Frida??

Inte vet jag varför jag måste "förklara" mig... men det stör mig att ett så vackert namn även är en tidning. Hej lilla Allers. Hjärta
  • Alvi
    hjärterum skrev 2011-09-25 22:15:40 följande:
    Alina?  Andra tråden??
    Ja, jag har en omröstningstråd också... meeeen, inget namn är bestämt än, och det namnet vi nästan kommer att välja kanske eventuellt, är inte ens med i omröstningen... Cool
Svar på tråden Helt ärligt! Vad sjutton ska vår trea heta!?!? En månad gammal och inget namn än. (Foto)