Inlägg från: we wish for a baby |Visa alla inlägg
  • we wish for a baby

När plussade ni med blastocyst? Vilket test?

Som tidigast har jag plusat på dag 8 med blastocyst, då de nu senast gjorde assisted hatching på det så plusade jag med det digitala på dag7 hade inte tagit någon äggmognads spruta då det var frysta embryon som sattes tillbaka i en vanlig cykel utan hormoner.

Jag fick i måndags tillbaka ett ny blastocyst med assisted hatching som jag nu ruvar på. Det var ett färskförsök från vår tredje ivf.

Det är absolut inte försent för att plusa än, håll hoppet uppe än hur svårt det är. Vissa är låghormonare och då tar det längre tid innan man får ett plus på stickan. Medans ändras hcg stiger mycket snabbare.

Är detta er första insättning? Har du nå symtomer då?

• we wish for a baby

Jag testar oxå med testlagrets har ett gäng som ligger och väntar på mig här hemma, då ovissheten blir för stor.

Jag ruvar nu för sjätte gånge, de tidigare gångerna så har jag fått minus på testdag och plusat tre, som alla slutat med missfall.
    Det är andra gången de gör aha för oss och båda gånger på blasto det har gjort det utan att vi behövt  fråga. Jag plusade sjukt tidigt då, fick skuggor redan på dag fyra (testlagret) och dag sju tog jag ett digitalt gravid 1-2 blev det. Hade vid den ruvningen en jättedålig slemhinna som antagligen gjorde att de blev missfall.
     Vilken klinik går du på? Jag går i på Faluns privata.

Alla gånger jag plusat har jag alltid börja testa för tidigt och då fått se ett plus växa sig fram till slut.

Åhh vad jag hoppas att du ser en skugga där, det är alltså fullt möjligt lika väl som att de kommer senare.

Sjukt påfrestande är det att ruva iallafall, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlat.

• we wish for a baby

Vi är oförklarligt ofrivilligt barnlös som det heter, det finns inget fel på varken mig eller min man allt är tip top och gravid blir jag ju men min kropp stöter bara bort de verkar det som.

Jag dricker inte alkohol och röker inte. Men annars lever jag som vanligt, fisk äter jag aldrig då jag inte gillar det har aldrig gjort. Men kaffe dricker jag, det är okej att dricka 2.3dl kaffe per dag under en graviditet. Men när jag plusat så har jag tyckt det smakat tvii och inte kunnat dricka. Så en kopp på morgonen unnar jag mig med gott samvete. I väntan på att dagen snart ska komma då det smakar tviii tvii Glad

• we wish for a baby
    Copyjulia skrev 2011-09-07 19:19:12 följande:
    Det var min akupunktör som sa åt mig att vare sig dricka kaffe eller svart te. Även min IVF-läkare sa att man inte visste säkert hur även lite koffein kunde påverka, så jag tar det säkra före det osäkra. 
    Okej, ja man ska absolut göra det som känns bäst för en själv :)
  • we wish for a baby

Så här ser mitt test ut idag på dag 5 =)
    Copyjulia skrev 2011-09-08 21:07:33 följande:
    Jag vet inte. Ruvardag 7 i dag och såg samma extremt svaga streck i dag. Det är så svagt att det bara syns om jag håller upp det framför fönstret så jag vet inte om det är så mycket att hoppas på. Hur går det för dig?
    Hoppas det blir starkare vännen, kan ju ta ett tag på vissa för att hcg`t ska stiga!
    Jag håller tummarna för dig vännen! Hoppas vi båda får nosa bebis i maj 2012 Hjärta
Svar på tråden När plussade ni med blastocyst? Vilket test?