Fler unga mammor i Halsmtad/Laholms trakterna!?
Hej tjejer!
Heter Emelie, är snart 23 år och har en dotter på snart 6 månader. Bor i Lilla Tjärby utanför Laholm:)
Hej tjejer!
Heter Emelie, är snart 23 år och har en dotter på snart 6 månader. Bor i Lilla Tjärby utanför Laholm:)
Tack! Jag tar upp mina studier nu nästa vecka igen så har lite svårt att veta dagar och tider än sålänge:) men hade varit jättekul att ses :)
Vad roligt! Jag går samma i Laholm :) har drygt 1,5 termin kvar :)
Jag kör vanlig, eller, flex rättare sagt, men på heltid. Kommer vara i skolan ca 1-2 dagar i veckan, bortsett från praktiken då :) själv?
Miraklet: okej vad tråkigt! Varför skulle du inte få beviljat CSN? Jag fick mitt beslut idag :)
Miraklet: men åh vad drygt!! :( förstår att du är sur! Dåligt av skolan att inte ha bättre koll på CSNs regler! Men varför fick du CSN när du gick gymnasiet om man får fråga?
Miraklet: aha då är jag med :) men högskola och gymnasienivå har väl varsin pott om man säger, alltså du får ta ut CSN för ett visst antal veckor på högskolenivå, och ett annat antal på gymnasienivå, så har jag fattat det som... Att det går på olika om du förstår. Skulle det vara samma oavsett vilken utbildning man går, skulle det ju vara många fler veckor man får ta, eftersom man kan få för sammanlagt 7 år, tror jag, på högskolenivå. Eller varför skulle du inte våga ta lån om du kommer in på högskola? :) jag hade lite krångel med CSN förra året, så är någorlunda insatt i vissa delar. Har läst en termin på högskola och än sålänge en på komvux. Det krockade lite när jag skulle gå över till komvux då jag hade missat en tenta på högskolan, samt att läraren på högskolan inte lagt in mina resultat innan komvux började, så jag hade alltså inte klarat tillräckligt många procent för att få CSN på k
omvux. Så det är gemensamt för alla utbildningar, oavsett nivå, att du måste klara en viss procent för att få fortsatt studiemedel. Det löste sig snabbt som tur var, men det var lite krångligt och nervöst där ett tag :)
Var det nån här som bor i Laholm? :)