Inlägg från: KimKatt |Visa alla inlägg
  • KimKatt

Var hittar jag er andra som är föräldrar till barn från Nigeria?

JP01 skrev 2011-11-09 18:56:11 följande:
    Vi fick idag reda på att vi får göra i ordning ansökan för adoption till Nigeria. Vi trodde att möjligheten att få adoptera därifrån skulle glida oss ur händerna för att maken fyller 40 i mitten på februari, men nu drog det igång. Så vi är glad och lite spända på vad som kommer.

Är du med i vår Facebook-grupp?

• KimKatt
    JP01 skrev 2011-11-10 09:41:39 följande:
    Nope, men blir gärna. Hur beter jag mig då?
    Du söker upp mig på Facebook (jag inboxar dig mitt profilnamn där) så bjuder jag in dig i gruppen. Det är en sluten grupp med denna sekretess som ett skydd för dem som är med i gruppen. Vi samlar idag över 30 familjer som antingen adopterat från Nigeria, väntar på resebesked på att få åka till det barn som blivit utsedda för dem eller som väntar med ansökan i landet. Medlemskriterium är att man påbörjat ansökan. Det är en kanonbra grupp som kan ge mkt bra info både inför att göra i ordning ansökan eller inför resan. Familjerna är spridda över hela landet från norr till söder. Vi har regelbundna träffar, både mer lokala som en årlig återträff.
  • KimKatt

Hej! Jag är mamma till en kille född i Nigeria. Dessvärre är jag inte så aktiv här på FL längre. Jag är en av 2 admins i en grupp som finns på Facebook. Vi samlar drygt 50 familjer över hela landet som antingen har kommit hem med barn, väntar med ansökan i landet eller som fått barnbesked och väntar på att få resa. Kriterierna för att gå med är att man påbörjat sin ansökan. Gruppen är sluten då vi värnar om familjernas integritet. Man kommer med i gruppen genom att en medlem lägger till dig men man måste då vara vän med den personen på Facebook. Det är en otroligt härlig grupp där man kan få mycket råd och vi har även träffar då och då vilket uppskattas.

Svar på tråden Var hittar jag er andra som är föräldrar till barn från Nigeria?