Var hittar jag er andra som är föräldrar till barn från Nigeria?
Hoppas hitta fler som är föräldrar till barn från Nigeria...eller som väntar barn från Nigeria.
Hoppas hitta fler som är föräldrar till barn från Nigeria...eller som väntar barn från Nigeria.
Hej ajjen!
Kul att få kontakt med någon så snabbt:)
Både ja och nej...på frågan om jag redan har barn från Nigeria. De är inte här än..menjag vet vad de heter och hur de ser ut...deras ålder osv. Jag är nämligen gift med en man från Nigeria och pga av oroligheter fick han fly från hemlandet och har bott i Sverige. Hans barn sedan tidigare äktenskap har bott hos hans syster under hans tid på flykt. Nu har han kunnat återvända till Nigeria och är där just nu. Jag var där alldeles nyss, men vi kunde fortfarande inte träffa barnen :( Det innebär stora risker för alla om min man reser till barnen..tyvärr. Men han återvänder snart till vårt hem i Sverige och så snart allt är ordnat för barnen kommer de också. Deras mamma är sorgligt nog död...så vi kan inte vänta på att få starta vårt nya familjeliv tillsammans. Vår flicka är adopterad från ett barnhem i Nigeria av min man och hans dåvarande fru...pojken är hans bio son. De är 4½ och 2 år 10 mån gamla. Jag är så otroligt tacksam att få bli dessa små barns mamma...jag tänker på dem hela tiden..längtar!
Även om detta inte blir en vanlig adoption från början, så kommer jag att adoptera barnen senare. men för dem blir ju situationen som för andra adoptivbarn...byte av land, miljö, förluster i bagaget.. Vår flicka minns ju sin pappa väl..men pojken var bara 1½ år när han var tvungen att lämna dem...så för honom blir ju allt nytt.
Jag tänkte att inte bara för min skull är det bra att hitta fler Nigeriafamiljer...för barnen och för min man också...blir ju en fantastisk möjlighet att stödja de små i deras identitetsutveckling och självuppfattning.
Var bor ni?
Vi bor i småland.
Mvh
Anna-Maria