Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Rökning och operation

klart hon inte ska opereras om hon inte kan avstå från sina cigg. det rör sig inte om livshotande tillstånd och hon anser att ciggen är viktigare. eftersom hon själv sagt att hon inte tänker sluta röka så ser jag ingen anledning till att hon skulle erbjudits hjälp att sluta heller, den hjälpen ska erbjudas de som är beredda att försöka, inte de som tvärvägrar

♥ Therese 091228 ♥ Ellinor 110608 | phlippans.blogg.se
  • Phlippan87
    Jojile skrev 2011-09-07 14:03:42 följande:
    Ja, det hade hon. Men jag tycker fortfarande att om man som läkare säger nej till en op med förbehåll att patienten ska gå ner i vikt/sluta röka/sluta supa så tycker jag att man som läkare ska informera och erbjuda vilken hjälp som finns att bistå.

Långt bak i tråden skrevs det mkt om GBP-operationer, och att man då får hjälp av dietist och PT och dyl, och ingen i tråden ansåg att det var fel. MEN att en rökare inte bara kan sluta i tre månader är svagt, och vill man ha hjälp får man ta sitt ansvar och ringa sluta-röka-linjen.

Som jag även tidigare i tråden har skrivit så är min mormor en av de som faktiskt ska utföra en knäop, men då hon måste gå ner i vikt först så har hon blivit erbjuden hjälp av dietist samt fått ett personligt träningsprogram.
    och om hon hade vägrat gå ner i vikt för operationen hade hon kanske inte blivit erbjuden den hjälpen. har hon sagt att hon vägrar gå ner i vikt? isf kan ajg förstå liknelsen men om hon inte gjort det så ser jag faktiskt inte likheten
    ♥ Therese 091228 ♥ Ellinor 110608 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Rökning och operation