• cpOFFER

Dreads, var?

Ska fixa dreads och undrar var ni rekommenderar mig att få dessa gjorda? Jag bor i mellersta sverige, så jag är beredd att resa några mil för att få det gjort.

Rekommendera någon salong (eller privata), motivera gärna varför just dessa är var jag bör gå, samt släng med så mycket info om dem som möjligt. Pris och bemötande.

Jag ska göra dreads med förlängning ifall det är relevant. 

Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • Svar på tråden Dreads, var?
  • Rosmarie

Gör man det på salong? Vet tyvärr bara folk som gjort det själv med några år på nacken

• iden80

i götet finns safari. bra på att styra upp håret. men  det kanske är för lånt bort..

• cpOFFER
    Rosmarie skrev 2011-09-03 09:21:00 följande:
    Gör man det på salong? Vet tyvärr bara folk som gjort det själv med några år på nacken
    inte nödvändigtvis! har du någon att rekommendera?
    iden80 skrev 2011-09-03 09:22:01 följande:
    i götet finns safari. bra på att styra upp håret. men  det kanske är för lånt bort..
     berätta gärna mer om dem.
  • Borttagen användare

hm, prova sök på google

• cpOFFER
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 09:46:04 följande:
    hm, prova sök på google
    jag frågar av en anledning, inte för att jag inte vet hur google funkar. jag vill ha REKOMMENDATIONER. veta vilka salonger som är BRA, inte vilka som EXISTERAR.
  • cpOFFER

puff  

• ixi

Jag kan göra dem på dig

Är duktig, gör extremt snygga dreads, tar inga överpriser och är dessutom socialt kompetent Bra eller hur!

Har referenser om du vill ha.

Vad har du tänkt dig? Längd, tjocklek? Hur långt hår har du nu?

Summer days driftin' away, but ah, those summer nights...
  • cpOFFER

Var bor du? Hur länge har du hållit på? Gör du med förlängning? Jag är ute efter medeltjocka med förlängning. Har lite nedanför axlarna nu. Bor i södra Dalarna.

• ixi
    Moppepojke skrev 2011-09-08 06:32:57 följande:
    Var bor du? Hur länge har du hållit på? Gör du med förlängning? Jag är ute efter medeltjocka med förlängning. Har lite nedanför axlarna nu. Bor i södra Dalarna.
    Well, jag hade dreads själv i 10 år som jag höll snygga under den tiden, och jag har gjort dreads på fem personer.

En av dessa träffar jag fortfarande (hon har haft sina i 7 år nu) och gör underhållning (dvs snyggar till, fyller på m mer löshår om det behövs osv, så att det ser välvårdat ut) på hennes dreads ungefär varannan månad. Så erfarenhet finns det ju Solig

Jag bor i Halland. Det är en bit från dig förstås..
    Summer days driftin' away, but ah, those summer nights...
  • Burre 796

Finns ju även en jävligt grym dreadmakare i motala om jag får säga så själv ;)

• Sofiedrutt

Livar upp en gammal tråd med samma fundering. Någon som kan göra dreads i Halland :) är kille och det är på mitt egna hår. Har just nu runt 15cm lång ungefär kanske mer.

Kan tänka mig att åka till Göteborgs området eller Skåne.

Svar på tråden Dreads, var?