• Starelli

Gripe water - kolik

Jag är verkligen så chockad att jag inte ens kan sova även om jag behöver det nu. Vår lills dötter har skrikit dag som natt utan att sova fram tills nu. Vi blev rekommenderade gripe water och beställde den, ( kan tilllägga att vi har testat alla andra droppar och mat ) idag innan hon somnade vid 11 tiden gav vi henne en tesked gripe water och enda gången hon har vaknat är när hon har varit hungrig och sen har hon somnat igen. Det kanske är för tidigt för och säga om det verkligen är gripe waters effekt men vad kan det annars vara? Jag återkommer med mer besked om hon fortsätter och sover så här bra varje natt. ( det kan oxå vara det att hon inte har sovit på flers nätter och nu är hon helt slutkörd) men jag hoppas på gripe waters effekt

• Svar på tråden Gripe water - kolik
  • JohannaLj

Jag e nyfiken på uppföljningen

• Starelli

Idag har hon sovit ,ätit, fisit och bajsat som hon ska och nästan ingen skrik :)

• Lilli77

Hur mycket ger ni och hur ofta? Vi ger ofta på kvällen och tycker man märker fort att det hjälper!

• Starelli

Jag kommer ge en gång innan 12 på natten och en gång mitt på dagen. Förstår inte varför de inte rekommenderar det i sverige jag menar alla kolik barn dricker det i england och de mår hur bra som helst.

• Lilli77

Vet inte heller varför det inte finns i Sverige. Här i warszawa rekommenderade barnläkaren det!

• Starelli

Grape water heter det och man kan köpa det på engelska shoppen i göteborg och sthlm eller köps det i england. Funkar hur bra som helst på barn som inte sover och som skriker alltsp kolik barn eller barn som har problem med gaser :)

Svar på tråden Gripe water - kolik