nymedlem skrev 2013-10-22 19:55:00 följande:
Min erfarenhet är precis tvärtom. Enligt min erfarenhet är de flesta barn som soc placerat i familjehem felaktiga beslut där barnen aldrig borde placerats från första början.
Jag har aldrig sett någon förälder som gett sina barn kattmat, eller skrämt sina barn på de sätt som du beskriver.
Men så umgås jag endast med vanliga vettiga människor som är bra föräldrar till sina barn. Barn som soc ändå beslutat sig för att stjäla och förstöra livet för!
Däremot har jag stött på många rent av VIDRIGA fosterhem där de så kallade "föräldrarna" inte ens kan agera bra föräldrar till sina egna barn i många fall.
Människohandel kallas det!
De jag träffat på är precis tvärt om mot dig. Detta är barn jag stött på i fosterhem som tyvärr haft sådana föräldrar...
Jag umgås inte med någon som ens blivit anmäld till soc.
Däremot har jag under ett par år levt med "rädslan" att bli felaktigt anmäld då jag hade en psykiskt sjuk person i min närhet som gjorde en del för att försöka förstöra mitt liv. Tydligen gick hennes gräns vid att anmäla oss till soc för då skulle ju även maken bli indragen och han var ju oskyldig. Det var ju mig hon hatade...
Dock visste jag hela tiden att soc aldrig skulle göra något för det finns inte en enda sak de kan anmärka på här. Vare sig i hemmets miljö eller i hur vi är som föräldrar.
Finns faktiskt folk som är avundsjuk på det liv vi lever här hemma...
Även om soc gör fel och kanske tar till det tunga arteriellt för snabbt i bland så är jag ändå övertygad om att " ingen rök utan eld"...
Inte i alla fallen i alla fall