Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Kan jag forma min dotter?

Alltså jag var själv värsta pojkflickan som barn och stämmer otroligt bra in på din beskrivning av en tuff tjej med lera överallt som spöade killarna i fotboll.

Jag har två döttar men den ena är så liten så det vet jag inte vad det blir för sort men den äldsta är 7 år och riktigt tjej-tjejig och har alltid varit en princesstjej som varit ganska försiktig och älskat pyssel och typiska tjejgrejor och har noll och ingen tävlingsinstinkt och tro mig det är inte så att jag försökt odla fram den sidan av henne utan snarare tvärtom.

Men hon är tuff också, hon har aldrig varit feg när det kommer till att prata inför folk, aldrig varit blyg och väldigt trygg i sig själv och vad hon tycker om och inte, vad hon vill och inte. Där slår hon lillebrorsan som är 5 med hästlängder. Däremot fick vi fara till lekparken på hennes nya skola när hon började 6-års och träningsklättra för hon vågade inte riktigt prova allt så det är sånt som hon är väldigt försiktig med.

Jag har ibland väldigt svårt att relatera till allt det där tjej-tjejiga men har med åren insett att det är så hon är och jag hoppas och tror att hon ändå aldrig kommer känna sig begränsad som tjej och då spelar det ju mindre roll hur hon klär sig.

Så ja jag tror att man kan styra lite men att personligheten i grunden är klart mer avgörande.

Svar på tråden Kan jag forma min dotter?