• Anonym (Nyfiken kåt)

Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!

Som rubriken säger.
    Jag är sugen... men inte på kli och röda prickar.
    Tips av alla de slag välkomnas och utbyte av erfarenheter.

• Svar på tråden Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!
  • Anonym (...)

Jag varierar mellan epilering och rakning beroende på hur lat jag är.

Efter använder jag RFSU:s vad den nu heter för intimrakning. Sen stryker jag på vanlig handsprit för att döda bakterier. Försöker även se till att göra det så att jag kan gå med bart underliv efteråt (typ hemma med kjol eller innan jag går isäng) så det får luftas ordentligt.

Klarar mig rätt bra från röda prickar. 

• Anonym (prickis)

Använd en ny rakhyvel och om du har, raklödder. Annars funkar duschtvål precis lika bra. Har du långt hår där nere nu rekommenderar jag att du klipper ner det så mycket som möjligt innan, kanske använder en hårtrimmer om du har, gör alltid jag. Raka mothårs och om du inte kommer åt hela vägen bak mot rumpan är ett hett tips att sitta på toaletten och raka sig. Då kommer man åt bra. Efter rakning brukar jag ta desivon eller klorhexidin på en bomullspad och badda hela området. Jag tror att det är bakterierna som gör att man får prickar. Fortsätt badda morgon och kväll i ca 3 dagar så brukar man slippa prickarna.
    Ni vet karlar, dom har ju sällan prickar i ansiktet efter dom rakat sig, det är nog för att dom har aftershave. Alltså, man ska inte ha ren sprit på mufflan, då kan man få svamp, men mildare rengöring som desivon funkar bra Flört
    Lycka till!

• Lillapyre

Jag rakar alltid mothårs med rakgel, aldrig röda prickar! FÖRUTOM när jag rakar mig igen när det inte växt ut tillräckligt än, då man bara har lite stubb...

• trollkarl

Mothårs, ny hyvel eller kniv, bra kvalité på lödder, olja först, i duschen, varm handduk på, tvätta, olja, raka, skölj, smörj.

• Anonym

Rakar alltid i duschen.. Sätter vanlig tvål och låter den sitta ett tag och rakar sen med ett vasst blad!

• Bridis

Nu är inte jag någon expert men är nog ganska säker på att vi killar inte får prickar i ansiktet tack vare andra saker än aftershave. Detta antar jag eftersom jag själv inte använder det och inga av mina vänner heller. Tror att användadet av aftershave har minskat ganska mycket med årens gång. Vad har däremot tror är följande. Huden är olika i ansiktet jämfört med de nedre regionerna samt att det är olika sorts hår. Tror dock det mesta i detta ämne är individuellt. Folk är olika helt enkelt, vissa får prickar lättare andra svårare. Bra och vass hyvel är mitt enda konkreta råd. Sen får du helt enkelt prova dig fram med olika saker och tips se om något funkar för dig.

• Anonym (aj)

Gör inte som jag om du vaxar i alla fall... missade det där med att man ska klippa vaxremsorna i smala remsor när man ska vaxa musen, och drog en hel remsa. Satan vad ont det gjorde, och det lossade hud och jag fick blåmärken stora som apelsiner Skrikandes

Nä, en bra rakhyvel funkar allt bäst :)

• Anonym
    Anonym (Brazilian) skrev 2011-08-31 21:57:41 följande:
    Fast vaxar man precis efter mens, brukar det bli lagom att följa den cykeln och om det är på utväxt under mensen kanske inte gör så mycket? Dessutom får du mindre (glesare) hårväxt ju mer du vaxar....

För att undvika blåmärken (som någon skrev) gäller det att hålla huden sträckt och göra ett snabbt ryck av remsan nära kroppen. Blåmärken blir det (för mig) om jag drar utåt eller för långsamt.
    Mm, fast jag får enormt lätt blåmärken av allt möjligt, så det spelar ingen roll om det så är ett proffs som gör det. Blå blir jag ändå! Tungan ute
  • Schnitzel

Prova med Alkogel efter, inte det som köps på apoteket, utan det som säljs för rengöring av sexleksaker. Funkar förvånansvärt bra. Hemligheten är nog också att inte raka sig för ofta och alltid se till att ha fräscha rakblad.

• Maggi

Hej på er! Håller också på med rakning, men det har gett mig dåligt resultat..Läste här att det bästa lär skall vara att vaxa..kan ni ge tips om hur man gör, var får man skaffat sådana vax??? Har många gånger fått hårsäcksinflamation och fullt med röda nippor som kliar då håren växer ut. Det har gjort sedan att man har velat låta det vara pga klådan å kliandet!

Svar på tråden Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!