• Anonym (Nyfiken kåt)

Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!

Som rubriken säger.
    Jag är sugen... men inte på kli och röda prickar.
    Tips av alla de slag välkomnas och utbyte av erfarenheter.

• Svar på tråden Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!
  • Anonym (T)

Har inga tips på att slippa kli och röda prickar, men tar också gärna emot tips.

• Anonym (Brazilian)

Vaxa istället....
    Ska du raka så använd mycket raklödder.
    Bra att exfoliera och återfukta det rakade området med jämna mellanrum för att undvika inflammerade hårsäckar och röda prickar

• Anonym

Vass (ny) hyvel är a och o!

• Anonym
    Anonym (Brazilian) skrev 2011-08-31 21:46:07 följande:
    Vaxa istället....
    Bra att exfoliera och återfukta det rakade området med jämna mellanrum för att undvika inflammerade hårsäckar och röda prickar
    Vill också ha tips! Jag får nämligen blåmärken av att vaxa, så det är liksom inget alternativ...
  • Anonym (Pricken)

Vill oxå ha tips, men jag rakar mig ofta! Tyvärr får jag ofta röda prickar som kliar.. Ett par saker som dock gör besvären mindre: använd glidmedel istället för rakgele och raka dig medhårs! Sedan brukar jag smörja in efteråt med RFSUs after aha ing balm ( eller vad den heter finns på Apoteket) men bli prickfri har jag alldrig blivit ;)

• Anonym

jag tror att de beror på person till person.
    Ibland får jag röda prickar men inte ofta, därimot har jag kommit fram till att rakar jag varje dag så är de lättare att hålla lent samt mindre irritation, men som sagt tror de är olika.
    låter jag de växa mer en än 2 dagar kliar de.
    Jag använder vanlig duschkräm och en bra hyvel(rakhyvel som män har till ansiktet tycker jag bäst om)

• Anonym
    Anonym (Brazilian) skrev 2011-08-31 21:46:07 följande:
    Vaxa istället....
    Detta har jag testat men eftersom man måste låta de växa ut lite innan man kan vaxa igen så tappar de ju lite syftet tycker jag =)
  • Anonym

använd en  ny rakhyvel och raklödder eller balsam. För mig funkar det bäst att använda hårbalsam, får utslag av raklöddret.

• Anonym (Brazilian)
    Anonym skrev 2011-08-31 21:50:54 följande:
    Detta har jag testat men eftersom man måste låta de växa ut lite innan man kan vaxa igen så tappar de ju lite syftet tycker jag =)
    Fast vaxar man precis efter mens, brukar det bli lagom att följa den cykeln och om det är på utväxt under mensen kanske inte gör så mycket? Dessutom får du mindre (glesare) hårväxt ju mer du vaxar....

För att undvika blåmärken (som någon skrev) gäller det att hålla huden sträckt och göra ett snabbt ryck av remsan nära kroppen. Blåmärken blir det (för mig) om jag drar utåt eller för långsamt.
Svar på tråden Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!