Hur länge gjorde det ont att amma?
Har inte läst vad andra svarat men jag kan säga att jag hade ont i 3 månader och det berodde på svamp även om läkaren på BVC påstod att det inte "såg ut så". Svampen på mamman syns ju oftast inte eftersom bäbisen suger hela tiden,
Jag försökte att få svar från andra hur länge de hade ont och som förstföderska så vet man ju inte HUR mycket det ska kännas. Jag kan säga att efter en kur som vi till slut fick utskriven (tabletter som jag åt) så gick det över och då gjorde det nästan inte ont ALLS. Som min barnmorska sa innan vi gick hem från BB var att det till och med är skönt att amma, det förstod jag aldrig den första tiden men nu har jag kunnat känna det även om det inte är så ofta (han suger ganska intensivt). Självklart gör det ont innan man är "härdad" men det bör inte ta så lång tid.
Nu kan jag tillägga att min son hade mycket svamp i munnen vilket ditt barn kanske inte har. PM´a mig gärna om du har frågor för jag vet hur olidligt det kan vara! Jag kunde inte heller ta på bröstvårtorna och det gjorde ont när jag duschade. GAH!