Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Min katt mår dåligt!!! Förstoppad. Husmorstips tack!

Min katt har på senare tid gärna ådragit sig förstoppningar. Det har varit ganska lugnt det senaste halvåret men just ikväll mår hon inte bra Får inte tag i någon veterinär att rådfråga heller. Försöker få i henne laxermedel men hon är inte intresserad av varken mat eller vatten och jag har inte spruta att ta till hjälp.

Hon började kräkas vätska för ett par timmar sedan. Nu har hon gått ut i uterummet och lagt sig för att vila. Men hon kräker lite lite vätska nån gång i halvtimmen.

Hur pass allvarligt kan en förstoppning bli? Hon bajsade igår senast. Vet ju att det kan vara dödligt, men hur snabbt? Hur länge kan jag avvakta?

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Svar på tråden Min katt mår dåligt!!! Förstoppad. Husmorstips tack!
  • isis bianco
    skorpionen80 skrev 2011-08-27 21:15:11 följande:
    Kräks hon verkligen av förstoppning? Springer hon på toa ofta? Dricker hon? Jag hade försökt få tag på en veterinär, kräks man av förstoppning känns det som att det gått rätt långt...
    Hon kissade vid 18, men annars har hon inte gått på lådan.
    Hon har kräkts förr av förstoppning, men jag håller med dig, det känns som om det är mycket förstoppat när det kommer till det stadiet.

Hon varken äter eller dricker, åt och drack vid 15-16-tiden senast.

Försöker få tag i Lund eller Malmö men de svarar inte.
  • isis bianco

Har nu lyckats få i henne laxermedel. Tog med ett sugrör, fungerade faktiskt ganska bra. Hoppas det verkar snabbt och att hon inte kräks upp det.

• isis bianco

Har nu fått tag i Lunds veterinär som även har hennes journal. De ser inga problem med att jag avvaktar. De tycker att att jag ska avvakta till imorgonförmiddag. Har nu även lyckats få i henne lactulos (laxerande).

• isis bianco

Tack för era tips och råd, kl 16 har vi en tid hos vet. Hon har inte kissat sen igår morse heller. Hon är dock lite piggare och tvättar sig som vanligt. Även äter och dricker. Återkommer ikväll med statusuppdatering.

• isis bianco

Det gick bra idag! När mannen kom hem efter jobb hade hon bajsat i lådan! Veterinären kollade lite blodvärden men hennes bedömning var att vår katt mår bra nu!
    Vi ska fortsätta med laxerande i små doser dagligen och även blanda ut hennes mat med tonfisk i olja.

Svar på tråden Min katt mår dåligt!!! Förstoppad. Husmorstips tack!