hur mkt ska en 7 veckors tjej äta??
som rubriken låter..
inatt åt våran lilla 4 dl... :o
altså, hon äter allt mellan 40-200 ml åt ggn ..
normalt??
+ tutte ..
som rubriken låter..
inatt åt våran lilla 4 dl... :o
altså, hon äter allt mellan 40-200 ml åt ggn ..
normalt??
+ tutte ..
så mycket som hon vill...
skulle oxå skriva så mycket som hon vill! fri tillgång till mat såklart
lika mycket som en 7-veckors kille! ;)
Vad menas med "+tutte"? Ammar hon alltså också? För det allra vanligaste är ju att de klarar sig bara på bröstmjölken, då behöver man ju inte ge ersättning alls. Det är ju omöjligt säga hur mycket hon får i sig om hon ammar, men går hon upp i vikt så äter hon ju tillräckligt?
Det står på förpackningen är nog bara en rekomendation.Hör med bvc om du är orolig. Hur mycket dom skall äta beror på hur dom går upp i vikt. Min tjej är 5 veckor nu och vill äta mycket oftare än vad som står på förpackningen. Hon äter ofta med 1 1/2-2 timmars mellanrum på dagen. På natten vill hon inte äta lika ofta. Hon går upp stadigt i vikt och går inte heller upp för mycket enligt kurvorna har på bvc. Så enligt min bvc sköterska så kunde jag ge henne mjölkersättning så ofta hon ville ha mat. För att det som inte får plats i magsäcken kommer upp ändå sa hon. Ger henne 120 ml åt gången har börjar öka till 150 ml en del mål för att se om hon blir mättare och vill äta mer sälland. Fungerar iaf på natten. Kan gå ibland 6 timmar innan hon vill ha mat igen. Måste tillägga att jag ammar inte alls.
Min dotter är nu 3 ½ månad och hon får fri tillgång, dvs. att hon får när hon verkar hungrig, vilket kan vara varannan timme eller med fyra timmars mellanrum på dagen. På natten däremot äter hon en gång och ibland sover hon hela natten utan att äta, men då äter hon upp sig på dagen istället.
Mitt fösta barn som nu är sju ammade jag och även han fick fri tillgång och detta har inneburit att mina två barn är väldigt nöjda bebisar, det gnälls och gråts nästan aldrig här hemma. Min dotter hinner aldrig skrika av hunger eftersom jag föregått detta.
Jo, hon får mellan 150-180 ml varje gång hon äter.