• Sheldon

superdåliga caféregler!!

Man har hundbajspåsar med sig och slänger bajsblöjor i. Det är riktigt ohyfsat att slänga sånt i en vanlig sopkorg.Kräks

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • Sheldon

Normalt hyfs är självklart för de flesta... Vissa rötägg finns det förstås- även bland föräldrar Obestämd,

• Sheldon
    Faile skrev 2011-08-29 12:36:46 följande:
    Går folk alltså runt med sanitetspåsar i handväskan, för att inte slänga sopor i soppåsar på toaletter?

Ärligt, det låter helt rubbat
    Nej. Däremot en rulle skitpåsar i skötväskan. Kan även komma till användning för att transportera hem besudlade käder. Men du kanske tycker det är fräscht med bajsbyxor i handväskan...
  • Sheldon
    Pellefanten skrev 2011-08-29 12:56:13 följande:
    Asså herrejesus jag kan bara skratta å skadeglatt tänka på sådanna som du bör jag kastar mitt barns blöja i hör och häpna en papperskorg !
    Jag förstår att det är roligt att vara en hänsynslös egoist. Det vill jag också vara ibland, men tyvärr har jag begåvats med respekt för mina medmänniskor.
  • Sheldon
    SailorGirl skrev 2011-08-29 13:00:01 följande:
    Vill man slippa lukt på sin toalett, så tycker jag man får bjussa på blöjpåsar, eller ha speciella sopkorgar med lock.
    Varför ska man bjussa på det- särskilt om man tydligt visar att man föredrar att folk byter blöja någon annanstans genom att inte erbjuda skötbord? Är folk så snåla att de inte kan lägga 10 spänn på en rulle bajspåsar? Absurt. Och det drabbar ju inte caféet i sig utan alla andra gäster som ska sitta i skitstanken. Hänsynslöst, egoistiskt och ohyfsat. Visserligen ett litet problem, men att folk generellt tror att världen snurrar kring dem och deras ungar är sjukt.
  • Sheldon
    Faile skrev 2011-08-29 13:11:18 följande:
    Jag blir bara mer och mer förvirrad här.
    Varför i hela friden skulle man vilja att folk byter blöja någon annanstans än på toaletten?
    Inte på caféet öht. Man kanske inte vill rikta sig mot småbarnsföräldrar? Dåligt med utrymme? 

Men jag tror mest att du gör dig dummare än vad du är. Förhoppningsvis iaf. 
  • Sheldon
    SailorGirl skrev 2011-08-29 16:32:28 följande:
    Personligen har jag upplevt betydligt större problem med vuxna människors toalettvanor och brist på hyfs efter deras egna uträttade behov, än vad jag har upplevt av barns blöjor. Och jag lovar: Jag har ännu  tiden som toalettbesökare utan spädbarn i färskt minne.
    Hur du beter dig står såklart för dig. Jag städar undan min egen skit och förväntar mig att andra gör detsamma. Men att lägga över allt ansvar på andra är ju såklart bekvämt- och typiskt svenskt...
Svar på tråden superdåliga caféregler!!