Inlägg från: Jomialmi |Visa alla inlägg
  • Jomialmi

Medryttare - det jobbigaste att hitta?

Hej. Synd med oseriösa personer och stackars häst. Rynkar på näsan
    Lite ot. Men jag måste passa på att fråga när det ändå talas om medryttare. Vad förväntar ni er ägare av en medryttare? Alltså i erfarenhet.
    Jag tex.  älskar att rida men har väl knappt haft någon möjlighet att rida sen jag var flicka. Jag skulle gärna vara en medryttare någon gång i framtiden, alltså har jag inte speciellt mycket erfarenhet, men en massa intresse.
    Skulle ni välja bort mig rakt av?

Lycka till med sökandet iaf!

• Jomialmi
    villis skrev 2011-08-29 21:30:43 följande:
    Jag har hellre en människa som erkänner brist på kunskap o vill lära sig än någon som håller upp en fasad av att kunna massor (har stött på en del sånna) :P man lär sig ju allt eftersom man rider.
    Det jag förväntar mig är att hästen är omhändertagen, att boxen är iordning och att man har en bra kontakt, sen i ridningen så kan man lära sig otroligt mkt på kort tid :)

Jag hoppas verkligen nån vettig kommer snart! :)
    Skönt att höra! Har inte vågat söka än, tror nog det finns många som skulle dissa mig pga dålig erfarenhet. Men när barnen blir större så skulle jag verkligen kunna tänka mig att lägga en del tid på det. Som sagt, älskar att rida. Det är något magiskt med hästar Glad
Svar på tråden Medryttare - det jobbigaste att hitta?