Inlägg från: Stor mamma |Visa alla inlägg
  • Stor mamma

Medryttare - det jobbigaste att hitta?

jag tycker det är svårare hitta häst - jag har sökt ett år nu och ringt på ganska många. Men de flesta verkar så veliga i sina svar om sin häst eller hur dom vill ha det upplagt.

En tjej ville jag skulle ta hästen enbart när hon ringde samma dag- alltså inget bestämmt. En annan ville jag skulle komma 2 dagar i veckan och ytterligare 2 då jag enbart skulle mocka och smörja all läder.

En annan ville jag skulle rida in hästen o tävla henne så hon kunde sälja den dyrare sen - den tog priset.

Nej usch är nog lika svårt från båda sidor o hitta rätt       

• Stor mamma
    villis skrev 2011-08-29 20:58:57 följande:
    haha helt sjukt! ja jag tror att hästvärlden är lika tuff mot oss alla, tyvärr. Äsch till slut så hittar man den där som är rätt (hoppas jag) ;)

Japp kemin måste stämma mellan tre parter

Häst-ägare-medryttare

men man hittar alltid rätt till slut     
  • Stor mamma
    Cia o krabaten skrev 2011-08-29 21:25:26 följande:
    Japp, håller med!

och sen när allt väl är igång så får man ett sms kl 20 på kvällen: "du, jag hinner inte åka ut till stallet idag trots allt..." *Morrr!* 
    Då är det ju bara att packa sig iväg, troligen med bebis och allt, och mocka i halv panik innan det kvällsfodras med den obefintliga höpåsen eftersom medryttaren ju inte varit där
    Frimärkssamling ställer till mycket mindre problem...

Haha

Det är en klassiker från två håll. Har haft medryttare till mina hästar genom livet som gjort så. Men även ägare till hästen som har messat mig runt 7-8 på kvällen deras dag med ett typiskt " snälla kan du ta xxxxx i kväll, jag kan inte" Kommer dit o finner att ägaren inte ens varit in överhuvudtaget den dagen.

Surt

Svar på tråden Medryttare - det jobbigaste att hitta?