Inlägg från: villis |Visa alla inlägg
  • villis

Medryttare - det jobbigaste att hitta?

Måste bara få skriva av mig o gnälla lite känner jag.
    Jag söker efter en halvfodervärd/medryttare till mitt halvblod på 8 år, och idag kände jag hur less och arg jag blev! Det är många som hört av sig, den ena mer oseriös än den andra, men två av de "bra" var ute i veckan och provred, den ena öppnar direkt på gården med frasen" ja jag vet ju inte om jag har nån tid men de kan ju vara kul att prova rida honom" hur tänker man då?
    Jag var övertydlig i texten och via telefon att jag ganska snabbt behöver en stabil, vettig människa som har tid och ork att ta hand om honom MINST 3 dagar i veckan pga en skada jag dras med. Nästa tjej kommer, rider, hästen trivs super med henne och hon tycker han är jättetrevlig, o strax innan hon ska dra säger hon " ja alltså jag har ju ..typ.. en annan häst på g till 99%, så jag kanske tar den, men jag vet inte än hur det ser ut" Jag kände bara att allt engagemang sjönk.
    Han tycker det är jättejobbigt med nya ryttare den första gången vilket dessa två tjejer fått veta innan, så jag ville att de verkligen skulle vara seriösa innan de prövade. så dessa två personer har bara upptagit min tid och gjort det jobbigt för min kille, kan folk inte tänka eller läsa vad som står i annonsen?

Ursäkta gnället här ;) undrar bara om det verkligen inte finns några hästmänniskor där ute som verkligen VILL rida? har andra samma problem?

• Svar på tråden Medryttare - det jobbigaste att hitta?
  • villis

Ja alltså jag känner att jag blir lite smått gråhårig över alla människor som ska testa honom för att sen erkänna att de egentligen inte har tid med det jag söker, suck. Kom du perfekta medryttare, jag väntar! ;)

• villis

haha helt sjukt! ja jag tror att hästvärlden är lika tuff mot oss alla, tyvärr. Äsch till slut så hittar man den där som är rätt (hoppas jag) ;)

• villis

Jag har hellre en människa som erkänner brist på kunskap o vill lära sig än någon som håller upp en fasad av att kunna massor (har stött på en del sånna) :P man lär sig ju allt eftersom man rider.
    Det jag förväntar mig är att hästen är omhändertagen, att boxen är iordning och att man har en bra kontakt, sen i ridningen så kan man lära sig otroligt mkt på kort tid :)

Jag hoppas verkligen nån vettig kommer snart! :)

• villis

hehe vart lite snopen när jag såg att någon svarat, men medryttar letandet är fortfarande lika jpbbigt efter att jag tappat min trogne så ja det rullar på ;)

Svar på tråden Medryttare - det jobbigaste att hitta?