Har du erfarenheter av waldorfskolan?
Jag har gått på en waldorfskola (bytte från en kommunal) och jag är så glad att min mamma satte mig på den skolan istället. Visst veg-maten var inte alltid så kul men destomer kött åt vi hemma ist.
Det några här säger om att lärarna inte bryr sig och så vidare handlar ju inte om pedagogiken i sig utan att lärarna i fråga inte sköter sitt jobb. Jag gick bara upp till nian då jag vill gå ett specefikt gymnasium och när jag nu kan jämföra med min gymnasiekompisar har vi på waldorf lärt oss att stå på egna ben på ett annat sätt än dom "andra", jag hade ett annat tänk när dom kom till mina med människor och i ett antal ämnen låg vi på gymnasie nivå.
Vi hade ytterst lite mobbning på vår skola och våra lärare (och elever) hanterade mobbningen som dök upp jättebra. Visst vissa lärare var mindre intresserade men det var ofta dom som inte hade en waldorlärarutbildning.
Waldorf är bra och utmanande, man får uppleva mer varierande saker än i den kommunala skolan och man blir starkare som individ. Då dom lägger stor vikt på varje enskild elev. Att man inte blir anonym.
Och morgonversern varierar från skola till skola. Jag upplever att utbildningen är bredare än i de kommunala skolorna.
Det är nog din sons skola det är fel på, inte pedagogiken. :)