Inlägg från: systertillknorr |Visa alla inlägg
  • systertillknorr

Har du erfarenheter av waldorfskolan?

vadskajaghetadå skrev 2011-08-25 12:36:02 följande:
    är detta "morgonversen" min son sjunger varje morgon?
     Jag skådar ut i världen
    där solens strålar lysa
    där nattens stjärnor gnistra
    där tunga stenblock vila
    där växterna livfullt spira
    där djuren liv förnimma
    där människan i sin själ
    åt anden boning ger.
    Jag skådar in i själen
    som lever i mitt inre.
    I världens rymd därute i
    själens djup härinne
    där väver gudaanden
    i solens och i själens ljus.
    Till dig som är Guds ande
    jag vänder mig och ber
    att i min själ må växa
    välsignelse och kraft
    till arbete och kunskap.

låter verkligen som en bön.
    har läst lite, ärligt talat...det känns inget bra det du säger låter hemskt.
    min son sa att läraren inte brydde sig när en elev puttade en annan.
    första dagen satt min son och hans kompis från vanliga skolan och räckte upp handen...jättelänge. visserligen hade dom fullt upp, men konstigt att inte fråga efter vad han ville om hon nu glömt fråga.

jag sa till sonen att barnen kanske inte behölver räcka upp handen i denna skola.

nämligen så att han börjde där i måndags, allt känns så harmoniskt och föräldrarna är så trevliga. man känner sig så välkommen, men jag har ingen insyn i vad som sker, fick nästan känslan av att man inte var välkommen där som förälder. i "vanliga" skolan fick man vara med så mycket man ville.

nu kom vi in så sent, de kanske tagit upp allt på föräldramötena vi inte var med på men...
    sen det här med att läsa och det, lite skumt enligt mig men. 
    Vi läste ingen kristen morgonvers på min skola utan en om att växa och lära. I övrigt tror jag att det är väääldigt svårt att ställa generella frågor. Det skiljer sig väldigt mycket från skola till skola. Får man fråga vilken staf eller skola det rör sig om?
Svar på tråden Har du erfarenheter av waldorfskolan?