Inlägg från: Lizzie84 |Visa alla inlägg
  • Lizzie84

Föräldrar till mobbare

Min 8 åriga son blir mobbad i skolan.
    Trots att skolan tagit kontakt med både anti mobbning och även föräldrarna så har det inte
    blivit bättre.
    Det har gjort att vi nu tagit valet och flyttar helt och hållet, för det sårar mej och hämta
    upp sonen vid skolbussen som är arg och ledsen och berättar hur P sparkat och slagit han,hällt
    grus i hans ryggsäck o.s.v.
    Då jag snackade med P´s föräldrar så ryckte mamman på axlarna och Men vad ska jag göra?
    Han slår på sin syster hemma,styr familjen helt och hållet och får han inte som han vill så
    får han vredesutbrott, din son får väl finna sig i det, fick jag till svar.
    Vi har även förklarat i skolan nu att vi väljer och flytta och Lex(min son) kommer byta skola
    helt och hållet pga det hela.
    Han är alltid ledsen och lärarna har berättat med hur dom fått ta tag i P och sagt ifrån på skarpen
     och det blir inte mycket bättre då föräldrarna inte går med på att flytta på P.
    Och det är lite så att dom inte gör det ändå
    Men efter den 1 oktober kommer min grabb till en skola där t.o.m lärarna och rektorn kunde
    intyga till 100% då vi var där och hälsa på att där inte varit någon mobbning bland barnen alls
    och killarna i hans klass han ska börja i blev  rent så Ohhh en ny och han lärde känna ett par av dom direkt och det känns super bra.
    Lex han börja skolan efter sommarlovet så var P på honom direkt, det är fler barn P mobbar.

Så hade det vart min unge så hade han fått sej en rejält utskällning då jag själv vart utsatt för mobbning från årskurs 1-9. Och jag har berättat för Lex vad som kan hända o.s.v. om man själv mobbar och Lex han har blev så ledsen och sa Men mamma jag gör inget sånt, det kan fröken med berätta och det ni om.

Svar på tråden Föräldrar till mobbare