Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

Skaffa kanin?

Kevin2011 skrev 2011-08-23 18:38:00 följande:
    Kaniner behöver inte alls vara 2st om de får uppmärksamhet från människor. Det är faktiskt få kaniner som klarar av att vara 2 och 2.
    Vi har haft någonstans mellan 50-70st kaniner (min syster är/har varit uppfödare) och de som fick sällskap på prov gillade det inte. De kunde inte hålla sams en sekund, utan skulle ständigt bråka. Jag tycker därför att det är smidigast att ha kaninerna i separata burar, men att de får hälsa på varandra emellanåt.
  • Thotis90
    Borttagen användare skrev 2011-08-28 12:07:39 följande:
    de är jättebra för dom (kräcker) men ska inte ges dagligen såklart, kanske ngn gång per halvår. jättebra för tänderna. en av mina kaniner hade problem med magen och veterinären sa just att kvistar var anledningen. i skogen äter/gnager vildkaniner inte så mycket på kvistar utan äter mest gräs, växter. vissa blad kan vara direkt farligt då de innehåller vissa gifter m.m.
    Enligt animal madhouse (ett veterinärprogram på tv) räcker det med att ge kaninen fri tillgång till hö och inte mixfoder för att tänderna skall hålla sig i bra skick.
Svar på tråden Skaffa kanin?