Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

*surar igen* Sonen är på tillfriskning, men då blir JAG sjuk. Är det rättvist?! Ont i halsen, snorig och bomull i skallen. Jag som redan är täppt i näsan hela nätterna och har ont i fogar och rygg. Och som kånkar runt på en sisådär fem och ett halvt till sex kilo bebis. Det verkar inte alls som om de vill komma ut. Bökar runt och har sig, men utöver en och annan sammandragning och lite mensvärk så är det inga som helst tecken på att det är något i antågande. Men å andra sidan satte förlossningen igång utan förvarning med sonen, så man vet ju aldrig.

Det snöar igen. Och ska bli plusgrader till veckan, finns det då någon poäng med att det snöar mer först?

Var och bestämde kakel och klinkers till vårt badrum igår, och köpte lite småplock på ikea. Orkar egentligen inte med såna äventyr längre, men jag tänkte att det kanske kunde skrämma igång en förlossning, tji fick jag.

• morotsjos

Heja kidA, spännande!

Själv snörvlar jag mest. Och tänker att om sex veckor har t o m jag hunnit gå två veckor över tiden, så då sitter vi alla garanterat med händerna fulla och snusar bebis! Klen tröst, men i alla fall.

Julius och SnutteNuttan, jag testade fönsterputsning förra gången, resultatlöst. Det som slutligen fungerade (man kan ju i alla fall låtsas, för nog spelar tiden in också) var en lösspringande hund i vår trädgård som jag kände att jag var "tvungen" att ta reda på. När den väl var överlämnad till sin matte kände jag att jag hade värkar. Så det är bara att skaffa en främmande hund i trädgården så är saken biff .

• morotsjos

Har man inte förvärkar kan man hålla sig vaken med hjälp av en tvååring som inte vill sova... Han fick nån knäpp vid elva-snåret igår och somnade inte igen förrän halv två *gäääsp*. Verkade först som om han hade ont någonstans, men det var nog snarare "jag-har-just-kommit-på-att-jag-inte-alls-vill-sova", för så fort han kom ur sängen var han solen själv. Det var han dock inte när jag lämnade honom på dagis...

Dags för sista ul idag, bara en lägeskoll så att de verkligen ligger med huvudena neråt fortfarande. Sist vi hade varit på ul var de rätt irriterade i magen och jag hade en del sammandragningar, kanske kan det leda nån vart idag? Ni är snälla som upplåter en plats i kön till mig, men jag ställer mig åt sidan, tror att jag har en egen fil. Annars kanske ni alla får vänta på att föda till mars, och hur kul skulle det vara? *ser framför mig hur FL fylls av besvikna föredetta blivande februarimammor som får vänta till mars för att bli av med magarna* Men jag har kommit på att mitt bf är ett rätt coolt datum, 060303 ser liksom fint ut. Är väl enda skälet jag kan tänka mig till att gå tiden ut.

Skånenettan, det här är PRECIS rätt ställe att berätta vad som händer i ditt och bebisens liv, oavsett art av nyheter! Förstår att det känns jobbigt och hoppas att allt löser sig till det bästa!

• morotsjos

Men jag kommer inte in på betaversionen. Inte betrodd?! Eller är du VIP, Selmas?

• morotsjos

Tillbaka från ul. Allt såg bra ut, men det kändes som värsta antiklimax. Det var tydligen väldigt svårt att mäta bebisarna, så vi fick helkonstiga värden på måtten, men enligt bm var det absolut inget att oroa sig över. Tvåan är fortfarande hemliga Arne, vill absolut inte visa några könsdelar what so ever. Ettan vet vi lite mer om även om det är rätt osäkert det med (säger inget förrän de kommit ut).

Vi körde förbi ICA på vägen hem och då ringde dagis och bad oss hämta sonen. Oh nej, tänkte jag, sjuk igen. Men det var order från högre ort att skicka hem alla barnen p g a snön. *lättad*

Weiring, tyvärr kan du nog gå med förvärkar i mååånga veckor, inte ovanligt med förvärkar som fortsätter ett tag efter bf. Men jag hoppas att du slipper det!

Nu ska vi dricka kaffe och äta semla.

• morotsjos

Anniqa, stort Grattis till lilltjejen!

Disco i magen, trött morotsjos. Sovdags, hoppas att sonen sover inatt.

• morotsjos

Go'morron. Trött och snorig, men sonen har i alla fall sovit inatt. Jag ska hoppa in i duschen och sedan köra till jobbet, tänkte att det kunde vara dags för en sista visit där innan jag hamnar i bebisdimmorna. Ska luncha med några kolleger och tänkte passa på att hämta min Baby basics box (eller vad den nu heter, den man kan hämta på babyland och i babyproffsen-butikerna).

Jag har inte bm-besök förrän nästa vecka, då med sammanfattning av graviditeten. Men min bm gick på mammaledighet 1 februari så det blir den nya som ska sammanfatta, knepigt. Det är iofs hon som gjort alla ultraljuden och jag har varit hos henne en gång när min ordinarie bm var på semester, så det ska nog gå bra. Dessförinnan ska jag på läkarundersökning, imorgon. Är standard här i tvillinggraviditeter. Vet inte vad det ska tjäna till, men så är det i alla fall.

• morotsjos

Grattis kidA till lillprinsen!

Har hämtat den där boxen nu, hoppades få två när det nu är tvillingar, men icke. Och så innehöll den en Vi föräldrar Gravid från juni-juli 2005, känns inte det lite inaktuellt?!

Kul att hälsa på på jobbet en sväng. Lunch med en kollega och ont i fogarna kommer som ett brev på posten, blev lite väl lång promenad... Nåja, kanske kan det skrämma ut barnen . Snart dags att hämta sonen på dagis. Tjingeling!

• morotsjos

Jag tror att ni glömmer en parameter i storleksdiskussionen, HUVUDOMFÅNGET! Min son var alldeles normalstor, 50 cm, 3550 g men tjockskallig som mor sin, 38 cm i h.omf, vilket är 3 cm större än "normalt". Det var inte så kul att klämma ut honom, gick sönder en del...

Har just beställt en boob fleece-amningströja *jättenöjd*. Har en kompis som hade en sån förra vintern och var sååå avundsjuk, och nu hittade jag en som var nersatt 200 kr och därmed "bara" kostade 445. Känner mig nöjd och glad.

Och så har jag mensvärk, kan ni kanske se till så att det leder nån vart åt mig *s*?

• morotsjos

Heja på du, SnutteNuttan, det tycks ha avtagit igen... Men säg vad som inte lättas upp med lite shopping, har just köpt ett amningslinne på tradera *nöjd*. Har ett likadant men i annan färg sen jag ammade sonen och trivdes jättebra i det.

Linda, jag var på väg att läsa om din bm, men glömde bort mig på vägen... Nu ska det bli av. Sen ska jag sova. Natti!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!