Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Grattis Harley till Cayenne !!!!!!

• snöfall

God morgon

JÄTTEGRATTIS Morotsjos till dina två tjejer!!! Hipp, hipp, hurra!!

Fortfarande lugnt här trots dina positiva tankar du sände över Linda - TACK för dom. Men, den här "ungen" i magen tycks väldigt envis verkar det som - har INTE tänkt komma ut...

Kanske en Saga - hoppades att det var på G för dig nu. Ni har ju en bit att åka och om det gått fort tidigare.... Oj, jag skulle vara rätt nervös då!

Dags för frulle. Mums!

Bf+13. Detta börjar ju snart bli komiskt...

• snöfall

Kanske en saga - Nu MÅSTE det ju vara på gång. Det låter ju sannerligen lovande. Håller tummarna så hårt jag kan.

Linda och Snuttgurka - håller tummarna för er oxå. Mensvärk har jag också haft ett par dagar nu men aldrig så att jag har varit tvungen att ta alvedon så det är säkert ett bra tecken

Här i Uppsala får man göra övertidskontroll efter två fulla sedan kollar dom upp en varannan dag med ultraljud och sen så TROR jag att dom snittar/sätter igång när man gått 43 fulla. Eller så kan det vara så att man får fortsätta med varannandagskontrollerna så länge allt ser bra ut och man får gå tills det verkligen startar. Får jag nog reda på i morgon när jag går på kollen. LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så håll tummarna i morgon klockan 8 att dom ska säga att jag är redo för att sättas igång

Mer värkar åt folket!

• snöfall

Grattis till tjejen Kasper!!!!

Nu är vi inte många kvar där på listan!!! Kanske en Saga borde ju ligga och snusa bebis vid det här laget. Jippi!!!

SKa verkligen tänka på dig Linda i morgon! Tänk på att det är sista gången du ser din BM nu i allafall!!! Alltid något!

SKönt att höra att det är fler än jag som har gått upp +20. Mycket kakor blir det

Sov gott!

• snöfall

Håll tummarna för att allt är bra med mini inne i magen

• snöfall

Hejsan

Stort grattis på födelsedagen Tokmaja. Hipp, hipp, hurra

Tillbaka från överburenhetskontroll nummer 1. Mina värden ser fortfarande bra ut men trollet där inne växer och frodas. Numera är det en riktig tjockis.... Verkar som pyret väger ca 4800 nu, men det är ju alltid en viss felmarginal. Ett av mätvärdena visade att den kunde väga upp emot 5.5 kg. Suck! Hoppas att han som mätte var dålig på sitt jobb och har mätt helt åt skogen och den bara väger 4 kg.... Livmodertappen var fortfarande helt omogen men mjuk, så han drog och slet lite i den för att kanske skynda på det hela lite. Det var INTE skönt kan jag lova...

Ska tillbaka på söndag och sätts igång på måndag om inget har hänt innan dess. Vilket jag är ganska säker på att det inte kommer att göra eftersom jag fortfarande inte har några sammandragningar. Fick lite motsatt information tycker jag. BM som tog emot oss sa att som inte kommer att sätta igång förrän barnet eller jag visar tecken på att må dåligt men läkaren sa senast måndag... Plus att dom sa att det nästan alltid slutar med snitt iaf när man sätts igång och inte är mogen. Undra just varför man ens försöker då med igångsättning och inte snittar på en gång?

Hoppas att det går lite bättre för er andra!

• snöfall

Hej Svejs.

Sovit sisådär. Magen astung och jag less. Ska ut och försöka vädra näsan idag - allt för att få tiden att gå.

Bf+15.

• snöfall

Usch, då Linda - det där lät inte roligt. Hoppas också att det är ett steg i förlossningsarbetet och inte någon attans magsjuka. Något sånt ska man inte behöva drabbas av när man är höggravid.

Snuttgurka - du har verkligen haft sammandragningar och förvärkar så att det räcker och blir över. Nu måste dom ju snart vara på riktigt.

Jag som inte har en enda sammandragning eller förvärk önskar att jag hade sådana men när man tänker efter så måste det vara otroligt knäckande att hela tiden tro att kanske.... Jag har ju aldrig behövt känna detta "kanske" eftersom jag inte har känt ngt som tyder på att det ska vara på g. Däremot så känner jag mig så himla besviken på min dumma kropp som inte kan starta detta. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG??????

Fler än jag som ska se melodifestivalen ikväll? Ska iväg och hämta lite godis att roa mig med... MUMS.

Åh, vad det låter mysigt med era små bebisar som ni får pyssla om. Blir lite avis på era små kottar som till och med hunnit fylla två veckor och här sitter jag med magen i vädret och en unge som vägrar komma ut. Men, snart så kanske...

• snöfall

Linda - Det låter ju verkligen som att din kropp har förberett sig för förlossning. Skönt att illamåendet är över. Håller alla tummar och tår. Mini i magen håller sina också

Idag är det dags för koll nummer två - hoppas att allt ser bra ut med mini.

Bhelliom - oroar mig också för igångsättning då det ofta verkar sluta med snitt ändå, men vad göra när ens kropp inte klarar av att starta själv??? Fast jag har rotat fram många bra förlossningar här på FL där dom satts igång och det gått hur bra som helst - bättre att försöka se det positivt...

Jag är i alla fall otroligt tacksam för att jag bor där jag bor med universiterssjukhus och förhoppningsvis förstaklassig vård... Dom kommer nog inte att rekommendera igångsättning om dom inte tror på det. Det dumma är att Uppsala har fått kritik för att dom har väldigt hög snittprocent och dom jobbar på att minska detta - man vill ju inte hamna i kläm bara för statistikens skull....

• snöfall

Snuttgurka - Tycker verkligen synd om dig som har så mycket förvärkar, men du får se det som att din livmoder iaf vet hur den ska göra för att dra ihop sig... Fast, nu tycker jag verkligen att den ska göra allvar i sina värkar och starta din förlossning

Jag vet inte vad jag vill med snitt faktiskt - en del av mig vill det för att slippa gå och vänta men en annan del av mig vill ju försöka föda själv. Vad jag menade med statistiken är att jag är rädd för att dom låter mig gå och vänta på att det ska sätta igång själv och inte sätter igång mig (risk för snitt då). SUCK!!! Mycket tankar är det men jag skyller på hormonerna.

Tittar också på vasaloppet och är verkligen glad att jag sitter här hemma i soffan idag eftersom det verkar vara väldigt kallt och tungåkt idag. Men, å andra sidan skulle det vara underbart skönt att få träna och ta ut sig ordentligt (kanske inte 9 mil då...)

Må gott idag och skicka gärna över en god semla snuttgurka...

• snöfall

Äntligen hemma !!!! Blev igångsatt i söndags när vi var in på överburenhetskontroll. Fick våran "lilla" kille 03:22 natten till måndag. 5130 g och 55 cm. Här kan man snacka om en kille som ser ut som buddha!!! Tyvärr ville inte moderkakan lossna så den fick dom operera ut och jag förlorade rätt mycket blod så vi har inte fått komma hem förrän idag. Nu ska vi njuta av att bara rå om varandra.

Må gott!

• snöfall

Grattis till alla andra små nya liv i denna tråd.

Tokmaja - det låter verkligen som att det är på G nu.... Spännande! Snart sitter du också med såriga bröstvårtor och påsar under ögonen

Tackar för gratulationerna!!! Det är verkligen en omställning utan dess like...
    Först idag så har jag kunnat sitta på en stol - gick sönder rejält när "lille" William behagade komma ut en 17 dagar "sen". Sömn har jag glömt bort vad det är.

Ni som är lite mer rutinerade kanske har bra tips....
    William äter och äter och äter från mig samt att han ibland får tillskott. Han somnar rätt fort vid bröstet när han äter, ca 10-20 minuter och så fort jag försöker lyfta ner honom för att sova så vaknar han och vill suga igen. Vi hade ambitionen att han skulle sova i egen säng men det känns som en utopi just nu. Han somnar vid mitt bröst och det som fungerar bäst är att han ligger "känguru" där men det gör ju att jag inte sover så där jättebra... Funderar ju naturligtvis om jag har tillräckligt med mjölk. Har inga Dolly pattar och inga läckande bröst heller så det kanske är så att han inte får i sig tillräckligt? Var i och för sig och vägde honom och han låg då på 5025 g. Så det är ju mer än när vi kom hem från BB.

Ni som får era barn att sova själva, hur gör ni???? Ammar och lägger ner dom?? Utan att dom vaknar??? Vyssar ni era barn mycket??

Många frågor blev det. Hoppas på goda råd.

• snöfall

KidA - Det där lät ju väldigt bekvämt.... Hoppas att det ändrar sig och att vi också kan lägga ner honom och han fortsätter sova. Längtar lite tills vi kan börja med napp eftersom jag tror att han har ganska stort sugbehov (amatörfundering...)

• snöfall

Hej Allihopa

Grattis alla som har fått sedan jag sist var in. Nu har väl alla i tråden fått sina småttingar va????

Mysigt att sitta här och läsa ikapp allt som skrivits. Ni är verkligen duktiga på att vara in och skriva. Själv känner jag mig fortfarande såååå trött och svag. Undra när det ska vända. I morgon så ska jag och kolla mitt Hb igen och hoppas verkligen att det är på väg upp. I soffan ligger William och sover på sambons bröst. Han har varit lite småkinkig nu dom sista dagarna och vill inte riktigt komma till ro. På nätterna sover han dock bra fast inte så länge. Han vill gärna ha mat varannan-var tredje timme.

Frutti - har inte heller koll på mina nedre regioner. Undra just om det någonsin kommer att bli sig likt där nere. Dock har jag inte det problemet som du har utan tvärtom. Magen har inte kommit igång av sig själv sedan förlossningen utan jag går på laxermedel och det är inte kul.... Har varit i kontakt med alla olika läkare och sjuksköterskor/BM etc och alla kommer med olika råd på vad som ska göras. Tycker själv att det låter konstigt att inte magen fungerar efter två veckor... Är livrädd att tarmarna ska skadas men eftersom dom inte verkar ta det på allvar så är det väl ok.

Hild - Är också fruktansvärt trött och orkar knappt gå runt kvarteret. Var ju också tvungen att operera mig och jag tror att det påverkat i och med att blodvärdet är lågt. Har du kollat ditt HB? Längtar verkligen tills konditionen är någorlunda tillbaka. Men, det är ju så att man måste ut och promenera för att få den tillbaka. Det blir lite moment 22.

Apropå vikt - har inte velat väga mig. Har inte bara en trucker-mage utan en GIGANTISK hängbuk. Ser ut ungefär som när jag var i v.23-25 och det verkar inte vilja gå tillbaka. Var också och köpte gördeltrosor igår. Orkade först inte prova utan tog ett par i medium (var tidigare small-medium tjej). Expediten tjatade tills jag gick och provade och jag kom hem med ett par XL !!!!! Fniss! Large hade väl gått men dom kändes så tajta runt låren. Hjälp, vad har hänt!!!!

Oj, vad långt det blev...
    Må gott allihop!

• snöfall

Hejsan

Tillbaka från BVC där vi har varit och vägt trollet. Tyvärr så går han inte upp speciellt i vikt så det är bara att amma, amma, amma och komplettera med ersättning om han verkar hungrig (vi har slutat) Förra veckan när han var 1 vecka gammal så vägde han 5025g (födelsevikt 5130) och nu vägde han 5095g. Enligt BM så brukar dom öka minst 100g så vi har ju en liten bit dit. Här finns det nog inte så mkt grädde i tuttarna... KidA - visst var det du som verkade ha riktiga gräddbröst - skicka hit lite snälla!!!

Vårt problem är ju fortfarande att han somnar så fort vid bröstet när han ammas - är lite jobbigt att sitta och killa honom under fötterna och pilla honom i handflatorna. Men, får nog anstränga mig ytterligare.

Ni som har börjat med napp, hur gamla var era bebisar då? Silikon eller gummi? Blev sugförmågan på brösten sämre? Många frågor blev det...

Trevligt att hamna i föräldraforumet
    Må gott

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!